اقتصادی

ارزیابی تردد کامیونها در جاده های خوزستان

ناجی سلامی روز چهارشنبه با رد ادامه اعتصاب کامیون داران در اهواز افزود: در روزهای گذشته تعدادی از کامیون داران در جاده های برون استانی مانند خرم آباد و بروجرد با ممانعت افرادی برای عبور روبه رو بودند که با پیگیری موضوع از سازمان راهداری ،مقرر شد تا امنیت جاده ها تامین شود.
وی گفت: نیروی انتظامی در جاده ها تردد زیادی ندارد و این موضوع باعث شده تا رانندگان در برخی جاده ها مورد حمله قرار گیرند.
رییس انجمن صنفی رانندگان اهواز درخصوص وضعیت جاده های اهواز افزود: هم اکنون به طور منظم در حال گشت زنی در جاده های خوزستان هستیم ولی در مواردی از جمله در جاده صنایع فولاد اهواز، رانندگان با ممانعت هایی روبه رو شدند.
وی یادآور شد: جاده های خروجی خوزستان در استان های همجوار در مواردی هنوز ناشی از اعتراض کامیون داران است و این امر باعث شده تا برخی راننده ها مایل به بارگیری نباشند.

** کامیون داران خوزستان در اعتصاب نیستند
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اعتصابی در بین کامیون داران خوزستان وجود ندارد ولی ورودی کامیون ها به این استان به حدود یک چهارم کاهش یافته و این امر باعث کند شدن روند بارگیری از خوزستان شده است.
یوسف عابدینی افزود: کامیون داران از ابتدای خرداد جاری درخواست هایی درباره هزینه ها، کرایه ها و موارد دیگر داشتند که در سطح ملی مطرح و پیگیری، و به خواسته آنها توجه شد.
وی بیان کرد: در ابتدای خرداد گزارش هایی مبنی بر ممانعت کامیون داران برای حمل بار گزارش شد ولی در روزهای اخیر چنین اتفاقی رخ نداده است.
وی در واکنش به مشاهده مواردی از ممانعت کامیون داران در اهواز از حمل بار گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و در حد حرف است.
گفتنی است از ابتدای خرداد امسال کامیون داران کشور برای تحقق خواسته های خود از جابجایی بار خودداری کردند.
در روزهای گذشته گفت و گوی مسئولان اتحادیه کامیون داران با وزیر راه و شهرسازی منجر به کسب توافقاتی شد که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان روند بازگشت به کار کامیون داران را فراهم کرده که با کندی در حال انجام است.