سیاسی

باز هم شکایت/ باز هم صادقی

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای‌اسلامی  با اشاره به اظهارات اخیر محمود صادقی نماینده مردم تهران درباره قضات گفت: اظهارات وی توهین به قضات و نشر اکاذیب بود.

وی افزود: بنده به عنوان یک قاضی به نمایندگی از آنها و در جهت حمایت از جامعه قضات از وی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده و روز (یکشنبه ۱۴‌مرداد) شکایت خود را به صورت کتبی به این هیئت ارائه دادم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: از دستگاه قضایی انتظار دارم که به توهین‌ها و اتهامات وی نسبت به قضات رسیدگی کرده و از حق قضات دفاع کند.

 محمود صادقی نماینده تهران (یکشنبه ۱۴ مرداد) در صحن علنی پارلمان در جریان سوال از وزیر اقتصاد، گفت: همه داد می‌زنیم که چرا قوه قضائیه با متخلفین برخورد نمی‌کند؛ آیا قاضی‌ که مال مردم را به خورد او می‌دهند، می‌تواند با فساد مبارزه کند؟ برای قضات و قوه قضائیه احترام قائل هستم اما چرا موازین شرعی رعایت نمی‌شود.

اظهارات محمود صادقی که با اعتراض تعدادی از نمایندگان مواجه شد، برای لحظاتی باعث قطع نطق وی شد و مسعود پزشکیان- نایب‌رئیس مجلس- خطاب به صادقی گفت: شما می‌توانید سؤال بپرسید امّا نسبت دادن این حرف‌ها به کل قضات، درست نیست.