اجتماعی

افزایش نگران کننده قاچاق دارو در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان از افزایش ۳۰ درصدی قاچاق دارو در استان طی هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علی خداویسی روز دوشنبه‌ در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور استان که در سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: هرچند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از عملکرد وزارت بهداشت رضایت ندارد اما ما در استان کردستان از عملکرد و تعامل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان راضی هستیم و کمال تشکر را دار‌م.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی انتظارات بیشتری از وزارت بهداشت دارد، افزود: در هشت ماهه امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی قاچاق دارو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده ایم که می طلبد در راستای کاهش آن با جدیت بیشتری عمل کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در ادامه تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق اقلام دارویی و آرایشی و بهداشتی هیچگونه اغماضی نخواهد شد چون با سلامت مردم مرتبط است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از صداوسیما هم انتظار داریم که با توجه به موقعیت خاص استان، کارشناسان متخصص در مورد مباحث آرایشی و بهداشتی و دارویی در برنامه های خود دعوت کنند و در این مورد برای مردم آگاه سازی کنند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در ادامه به ضرورت توجه شهروندان به برچسپ اصالت کالا تاکید کرد و گفت: برچسپ اصالت باید حتما روی محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی و دارو الصاق شود.

شهاب قصری عنوان کرد: سازمان غذا و دارو در طرح برچسب اصالت و سلامت، از اواسط سال ۹۳ تاکنون، برچسپ اصالت کالا را که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود بر روی محصولات سلامت محور الصاق کرده و سلامت کالا را برای توزیع کننده و مصرف کننده طبق این برچسپ مشخص کرده است.