اجتماعی

تجلیل مظفر از عملکرد بانک صادرات ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق آموزش و پرورش، از بانک صادرات ایران در پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پرورش نیروی‌انسانی تقدیر کرد. حسین مظفر در بازدید از مدرسه ابتدایی «مهندس منصور نفر» در ناحیه شش منطقه چهار تهران گفت: کمتر مؤسساتی مانند این بانک وارد این عرصه شده‌اند و خوشحالیم بانک صادرات ایران با گذشت ٢٥ سال حضور در این عرصه، همچنان گام‌های محکمی را برمی‌دارد که اهتمام مدیران و کارکنان این بانک ستودنی است.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، وی تلاش‌های صورت گرفته مؤسسه سپهر معرفت وابسته به بانک صادرات ایران در مدیریت و بالا بردن استاندارد آموزشی در بین دانش‌آموزان دختر و پسر این مدرسه را قابل تقدیر دانست و گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل‌ مشترک میان نظام و مردم است و نور امید و بالندگی از دریچه آموزش و پرورش ابتدایی می‌تابد. از این رو هر دستگاهی که بتواند خدماتی را در این زمینه داشته باشد، گام مهمی را محقق کرده و من از اهتمام مسئولان بانک صادرات ایران سپاسگزار هستم.
مظفر افزود: کمتر مؤسساتی را داشته‌ایم که وارد چنین کاری بشوند اما بانک صادرات ایران این اهتمام را داشته و ٢٥ سال است این کار را انجام داده و سهم مهمی را در پرورش نیروی انسانی داشته و انشاءا… ادامه هم دارد.
در این بازدید، منوچهر ناصرالملکی، رئیس مؤسسه فرهنگی سپهر معرفت نیز با اشاره به سابقه ٢٥ ساله تأسیس این مجموعه توسط مدیران بانک صادرات ایران و نقش برجسته آن در راستای انجام رسالت‌های اجتماعی گفت: این موسسه با تأسیس ١٤ واحد آموزشی در تهران و مشهد بیش از ٤٠٠ نیروی آموزشی با تحصیلات کارشناسی تا دکتری را برای خدمت به امر آموزش و پرورش سه هزار و ٥٠٠ دانش‌آموز بسیج کرده و علاوه بر آن، اداره برخی مدارس نیز به صورت «خرید خدمت» توسط این مؤسسه انجام می‌شود و مدرسه «منصور نفر» به عنوان بزرگ‌ترین مدرسه در قالب این طرح در کل کشور، مسئولیت تربیت دو هزار و ٥٠٠ دانش‌آموز و نوآموز را در دو شیفت صبح و بعد از ظهر بر عهده گرفته که ضمن اشتغال‌زایی برای ١١٠ نفر در پنج سال گذشته، کارنامه درخشانی از خدمات آموزشی در این منطقه را بر جای گذاشته است.
بنا براین گزارش، در کنار مؤسسه سپهر معرفت، بانک صادرات ایران در عرصه ساخت مدارس در مناطق محروم نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته است. ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران تاکنون موفق به ساخت ١٧ مدرسه در نقاط مختلف و محروم کشور شده و در حال حاضر نیز چهار مدرسه در چهار روستا از توابع شهرستان زلزله‌زده ثلاث باباجانی استان کرمانشاه توسط این ستاد در حال ساخت است.
در همین حال طرح «سپهر دانش» با ارائه کارت بانکی ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور توسط این بانک ارائه شده که با هدیه ٣١٠ هزار ریالی این بانک همراه بوده و قابلیت انجام تراکنش‌های بانکی برای دانش‌آموزان را فراهم کرده است.