اجتماعی

آیین ختم مادر سردار شهید، تجلی همبستگی مردم و مسئولان



در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در پی درگذشت مادر یکی از سرداران شهید استان بوشهر مراسم تشییع ، تدفین و ختم این بانوی مومنه با حضور گسترده مردم و مسئولان به عرصه ای از همبستگی آحاد مردم و مسئولان مبدل شد.
بر پایه این گزارش مرحومه مغفوره حاجیه زینب عاشوری مادر شهید والامقام” یوسف زینبی” جمعه شب ۱۴ دی ماه در استان بوشهر جان به جان آفرین تسلیم کرد که مراسم تشییع و تدفین این والده صبور شهید و همچنین جانباز و آزاده سرافراز به صحنه ای از ابراز همدردی و بیان مراتب حق شناسی اهالی غیور استان بوشهر و بخصوص مردمان متدین خطه دشتی مبدل شد.
همچنین آیین ختم این بانوی مومنه عصر دوشنبه در مسجد نورتهران و با شرکت جمع زیادی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های معزز شهدا برگزار شد.
در این آیین حجت الاسلام و المسلمین غروی از اعضای شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به پیشینه بیت زینبی در استان بوشهر و تقدیم شهید و همچنین جانباز و آزاده از حضور این خاندان در عرصه های فرهنگی و مذهبی به عنوان مصداق فرهیختگی و تعهد دینی و انقلاب یاد کرد.
وی طی سخنانی راجع به مسایل فرهنگی و اجتماعی جامعه خواستار توجه همگانی در راستای تربیت نسل جوان و اشاعه آموزه های متعالی قرانی و معارف دینی شد.
این گزارش می افزاید حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی،گراوند استاندار بوشهر،دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان حراست کل کشور،معاون حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، معاون معاونت برنامه ریزی قوه قضاییه، شماری از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس ،دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، پیشرو، صیدی و خدارحمی مدیران عامل بانک های سینا، صادرات و کشاورزی، معاون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از شخصیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور در زمره مسئولانی بودند که همپای مردم قدرشناس با هدف ارج نهادن به یک عمر تلاش بی وقفه مادری مومنه و مهربان در آیین بزرگداشت وی شرکت کردند.