سیاسی

ایندیپندنت عربی راه اندازی شد

یک شرکت رسانه‌ای سعودی نسخه عرب‌زبان ایندیپندنت انگلیس را به مدیریت یکی از متحدان ولیعهد عربستان راه‌اندازی کرده است. سعودی‌ها نسخه‌های فارسی، ترکیه‌ای و اردو زبان وب‌سایت ایندیپندنت را هم به‌زودی راه‌اندازی می‌کنند.

ایندیپندنت عربی ترکیبی از مقالات ترجمه شده از سایت انگلیسی و گزارش خبرنگارانی از عربستان و سایر کشورها خواهد بود. این همکاری میان ایندیپندنت انگلیس و گروه تحقیقات و بازاریابی سعودی (SRMG) است که عرب نیوز و الشرق الاوسط را هم در دست دارد.

عضوان الاحمری، از متحدان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به عنوان سردبیر ایندیپندنت عربی منصوب شده است. او کسی است که پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول از ولیعهد کشورش دفاع کرد.

الاحمری در گفت‌وگو با العربیه تاکید کرد: اول از همه ما “ایندیپندنت” هستیم و به هیچ طرفی تعلق نداریم. ما به خوانندگانمان عینیت و بالاترین استانداردهای روزنامه‌نگاری را وعده می‌دهیم. معتقدیم خوانندگان باید درباره نحوه پوشش اخبار ما قضاوت کنند و زمان ثابت خواهد کرد که ما مستقل هستیم.

ایندیپندنت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، این وب‌سایت عرب‌زبان هم همان استانداردها و قوانین نسخه انگلیسی‌زبان ایندیپندنت را رعایت خواهد کرد.

بر اساس اسناد، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد سهام ایندیپندنت در سال ۲۰۱۷ توسط سعودی‌ها خریداری شد و بخشی از رسانه و اخبار دیجیتال ایندیپندنت اکنون متعلق به عربستان سعودی است.