اقتصادی

مدیر عامل بانک صادرات: متعهد به مولفه های اقتصاد مقاومتی هستیم

​مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه سخت‌ترین انتخاب هر انسان انتخاب بین حق و باطل است، افزود: شهدا با بصیرت کامل راه حق را سرافرازانه انتخاب کردند و به برکت خون آنهاست که امروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران حجت‌اله صیدی در مراسم هفتمین یادواره شهدای این بانک در مشهد مقدس که با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در بسیج سازمان ها و ادارات، عضو هیأت‌مدیره و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران، بسیجیان، ایثارگران و خانواده‌های شهدای بانک در محل تالار اجتماعات بصیرت بانک در سرپرستی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: مرز تشخیص حق و باطل باریک و شکننده است و بصیرت هنرمندانه شهدا با سرافرازی مسیر را برای نسل آینده روشن کرده است.
 صیدی با بیان اینکه مسلمان ایرانی در گذر تاریخ تا به امروز با مفهوم ایثار و شهادت زندگی کرده است، افزود: باید این فرهنگ را زنده نگه داریم و پیام شهدا را منتشر کنیم.
وی گفت: به برکت خون شهدا و با زحماتی که امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و سایر کارگزاران نظام کشیده‌اند ما امروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را جشن می گیریم.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با اشاره به تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به بهره وری، مردم نهاد بودن، تعامل با جهان، توجه به اقتصاد درون‌زا و تکیه بر اقتصاد داخلی توجه ویژه داشت.
وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی کشور پس از انقلاب یادآوری کرد: درست ترین کاری که مردم سرافراز ایران می‌توانستند انجام دهند رقم زدن انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ بود.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشته و افزود: برگزاری مراسم یادواره شهدای بانک صادرات ایران جلسه تکریم دین و تکلیف ولایت است.
وی با تاکید بر اینکه اولین کسی که از اهل جهاد تکریم کرده خداوند بوده است، افزود: تنها چیزی که ضامن حفظ و بقای این کشور است، همین نگاه ایثارگری و جهادی است.
رضا صدیق عضو هیات مدیره و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران هم در وصف و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری رمز پیروزی و سربلندی ملت ماست و امروز به کوری چشم دشمنان نهال انقلاب اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی خود به درختی تنومند در منطقه تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در بسیج سازمان ها و ادارات نیز در جمع ایثارگران بانک صادرات ایران و خانواده های شهدا گفت: یاد شهدا جامعه را زنده می کند.
حجت‌الاسلام شاهانی افزود: شهدا حیات معنوی بالایی دارند اتصال به شهدا آثار معنوی بیشتری در جامعه بر جای می‌گذارد.
سردار دقیقی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری هفتمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران، گفت: برگزاری این مراسم ارزشمندتر از سایر یادواره‌های دیگر است، چرا که بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک خصوصی کشور و با بیشترین آمار شهدا و ایثارگر متولی آن است. این بانک با وجود کارکنان و مدیران انقلابی خود، نوید یک پیشرفت و حرکت جدی در مسیر بانکداری اسلامی برای نظام اسلامی ما دارد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرتی تاثیرگذاری در منطقه و جهان است افزود: امید داریم که این انقلاب آرمان‌های محرومین و مستضعفین را نه تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان حفظ و به‌آن جامه عمل بپوشاند.
دقیقی افزود: بانک صادرات ایران انشالله با تاسی به خون شهدا در آینده به عنوان قوی ترین واحد اقتصادی کشور در پیشبرد منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی منشا اثرات فراوانی خواهد بود.