هنری

شتاب گیری احداث آزاد راه در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در دست اقدام داریم که امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

خیراله خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه کرمانشاه- حمیل که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد،  با بیان اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ کارهای بسیار بزرگی در زمینه پروژه‌های ریلی انجام شده، اظهار داشت: سه هزار و ۲۹۵ کیلومتر پروژه ریلی در کشور در حال اجرا است.

وی افزود: ۹۷۰ کیلومتر از این پروژه ها آماده شده که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته خادمی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده اتصال مرکز استان کرمانشاه به شبکه‌های ریلی است. البته این پروژه‌ها تا مرز خسروی همچنان ادامه دارد و جزو پروژه‌هایی بوده که قرارداد آن منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه های روستایی خاطرنشان کرد: در بخش آزادراهی نیز اقدامات بسیار بزرگ انجام شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۷ کیلومتر بزرگراه در حال اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی آنان بالای ۵۰ درصد است همچنین شرایط برای اقدامات بزرگراهی در سال آینده وجود دارد.

خادمی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان سهم دولت به این پروژه ها اختصاص یافته گفت: ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه در سال ۹۸ در دست اقدام داریم که امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی امسال ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه نوسازی شده و البته همچنان حرکت آزاد راه سازی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۲۱ کیلومتر قرارداد سرمایه‌گذاری در دست داریم، بیان کرد: ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجرا است و سالانه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از پروژه های بزرگراهی تکمیل و به شبکه های بزرگراهی  تحویل می شود.

خادمی خاطر نشان کرد: آزاد راه بیستون کرمانشاه- حمیل به عنوان گلوگاهی منطقه ای مطرح است که امیدواریم با بهره‌برداری آن شرایط ترافیکی منطقه بهبود یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طول مسیر مشهد- تهران تا کرمانشاه به صورت آزادراه یا بزرگراه است.