سیاسی

طاغوتی های خارج نشین مورد تمسخر امام جمعه تهران قرار گرفتند

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ایام فاطمیه گفت: اسلام مجسم، حضرت فاطمه (س) است.

وی با بیان اینکه فاطمه (س) در عرصه ارتباط با خدا آنچنان است که غضب او غضب خدا و رضای او رضای خداست، افزود: این همه نماز خوانده می‌شود، ولی نماز حضرت فاطمه (س) نماز دیگری است و حتی برای آسمانیان هم درخشندگی دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: از مقام معظم رهبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حدودا ۵۰ هزار نفر را مشمول عفو رافت نظام اسلامی قرار دادند تشکر می‌کنم. این افراد به زندگی و اجتماع برمی‌گردند و ان شاالله زندگی پاکیزه و دور از تخلفی داشته باشند. از قوه قضاییه هم تشکر می‌‎کنیم که این زمینه را فراهم کرد.

وی ادامه داد: رهبر مجاهد حزب الله سخنرانی جانانه‌ای در رابطه با چهلمین سالگرد انقلاب ایراد کرد؛ جمله جمله آن سخنرانی «بصیرت» بود؛ از خداوند متعال می‌خواهیم سایه این عزیز بر مقاومت لبنان مستدام باشد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دزفول با برد هزار کیلومتر، گفت: این موشک در راستای سیاست بازدارندگی که سیاست دفاعی نظام اسلامی است تولید شده است. نظام در عرصه دفاع از خودش مصمم است و هیچ ملاحظه‌ای در دفاع از خود ندارد. کمترین پیام این رونمایی این است که اگر دشمنان بخواهند کمترین تعرضی به کشور ما داشته باشند،  این موشک‌ها مثل صاعقه بر سرشان فرود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ۱۹ بهمن سالروز دیدار تاریخی قهرمانان همافر نیروی هوایی با امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: با این رژه کمر طاغوت شکست و طاغوت مرگ خود را به چشمش دید. از آن پس بحمدالله نیرو‌های مسلح ما اعم از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی، همه و همه بازوی پرتوان امام (ره)، ملت و مردم هستند و با تمام توان از نظامی اسلامی ایران پاسداری می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه طاغوتی‌ها وقتی ۴۰ سال پیش داشتند از ایران می‌رفتند گفتند ۶ ماه دیگر یا ۱ سال دیگر برمی‌گردیم، گفت: ۴۰ سال است که آن‌ها خمیازه برگشتن می‌کشند؛ برخی از آن‌ها این آرزو را به گور بردند و آن‌ها هم که هنوز این آرزو را دارند، مطمئن باشند آن را به گور خواهند برد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: از سال گذشته برخی از این مسئولین حقیر و بی ارزش آمریکا گفتند ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن بگیرد. به کوری چشم آن‌ها در حال گرامیداشت این ایام هستیم، هم فاطمیه را در اوج شکوه آن برگزار می‌کنیم و هم مردم «فجر فاطمی» خود را گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، از ابتدا انقلابی «خدایی» بود و هنوز هم هست، گفت: در این ۴۰ سال هر بار خدایی گام برداشته شد، ما پیروز شدیم و هرجا این عنصر کمرنگ شد، آسیب دیدیم. امیدواریم مسئولان و مردم برای خدا عمل کنند و من از همین تریبون نماز جمعه به شما قول می‌دهم که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه «اطاعت از ولایت فقیه» از جمله عوامل موفقیت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران است، تاکید کرد:  اطاعت مخلصانه مردم از ولایت فقیه، سفارش امام خمینی (ره) بود و همین عنصر موفقیت چله آینده و چهل سال‌های آینده را رقم خواهد زد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه «بصیرت» از دیگر عوامل موفقیت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: صدام دیوانه‌ای به ایران حمله کرد و گفت: ۳ روز تا یک هفته دیگر تهران را می‌گیرد. مردم با تمام جان خود وارد میدان شدند و بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای دفاع از میهن اسلامی تقدیم کردند؛ این یعنی بصیرت. آن‌ها هم که نتوانستند به جبهه بیایند در پشت جبهه کمک کردند. مردم با بصیرت ایران اسلامی فهمیدند که در فتنه ۸۸ قصه، قصه دعوای انتخابات ریاست جمهوری نبود بلکه قصه براندازی نظام بود. مردم در ۹ دی ۸۸ حماسه‌ای بی نظیر آفریدند و البته برای اینکه برخی سواستفاده نکنند، فقط عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری را به این راهپیمایی عظیم بردند. مردم فهمیدند در اردوگاهی که فتنه گران تشکیل دادند، اوباما و رژیم صهیونیستی و منافقین قرار دارند.

وی با بیان اینکه «حضور مردم در صحنه‌های انقلاب» از دیگر عوامل موفقیت‌های ۴۰ ساله نظام اسلامی ماست، افزود: راهپیمایی‌ها و انتخابات ها، مظاهر حضور مردم در صحنه است امسال دشمنان ما می‌بینند با این همه فشار اقتصادی که بر مردم وارد کردند، با شکوه‌ترین راهپیمایی در ۲۲ بهمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه «مقاومت» از دیگر عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بوده است، گفت: ما باید بدانیم که مقاومت همیشه جواب می‌دهد و از مذاکره آبی گرم نشده، نمی‌شود و نخواهد شد. مردم ما ملتی هستند که خسته نشدند و دشمنان خود را خسته خواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه «نفرت از استکبار» از دیگر عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بوده است، افزود: شعار «مرگ بر آمریکا» یکی از مظاهر نفرت از استکبار است. مسئولان باور کنند نه اروپا نه آمریکا خیرخواه ما نیستند. اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند

وی ادامه داد: نمی‌گوییم دیپلمات‌های ما با اروپایی‌ها مذاکره نکنند، اما می‌گوییم شما را به خدا به یک آب نبات تلخ اروپا قانع نباشید.   حربه‌ای که امروز اروپایی‌ها به کار می‌برند، همان سیاست نفت در برابر غذاست. به آن فضول‌ها چه ربطی دارد که ما به FATF بپیوندیم یا خیر.   سروران مسئول، شما از خودمان هستیم؛ نگذارید این ملت بزرگ ذلیل شود. این ملت عزیز است و به فضل خدا عزیز خواهد ماند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با بیان اینکه «مقاومت در برابر مشکلات» از دیگر عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بوده است تاکید کرد: نمی‌شود پشت تریبون نماز جمعه بایستیم و از مشکلات افسار گسیخته گرانی حرف نزنیم. مدیریت جهادی، نظارت دقیق بر قیمت ها، برخورد قاطع با مفسدان و متخلفان و همچنین تحمل و صبر انقلابی مردم، از مشکلات گرانی عبور خواهند کرد. فواره، چون بلند شود سرنگون شود.

وی در پایان با بیان اینکه «وحدت و همدلی» از دیگر عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: در روز ۲۲ بهمن خواهیم داد که همه سلایق به راهپیمایی جشن انقلاب خواهند آمد.  اختلاف سلیقه از اول انقلاب بوده و هست، اما مرزبندی با دشمن و همچنین پرهیز از خشم و عصبانیت را نباید فراموش کنیم.