اقتصادی

سپاه دست به کار شد/ توقیف کشتی های صید ترال

فرمانده پایگاه امامت نیروی دریایی سپاه جاسک از توقیف ۱۴ فروند کشتی صیادی ترال در آب‌های بندر جاسک خبر داد.

توقیف 14 کشتی صید ترال توسط سپاه در بندر جاسک

سرهنگ تیمور پایداره فرمانده پایگاه امامت نیروی دریایی سپاه جاسک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: پایگاه امامت سپاه دریایی جاسک جهت حمایت از صید و صیادی در حوزه استحفاظی جاسک، طی دو مرحله نسبت به توقیف شناورهایی که با تور ترال اقدام کرد.

وی با بیان این که طی این عملیات ۱۴ شناور ترال ایرانی و خارجی توقیف شدند، گفت: از این تعداد ۵ کشتی خارجی و مابقی کشتی‌ها ایرانی هستند. این کشتی‌ها مجموعا ۵۳۲ تن از انواع آبزیان را صید نموده بودند که  از این مقدار ۳۲۰ تن ماهیان خوراکی و تجاری می‌باشند. لذا مقامات قضایی در این پرونده ورود کرده و مراحل رسیدگی به پرونده آغاز شده است.

همچنین رئیس دادگستری شهرستان جاسک نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: سپاه شهرستان با توجه به وظیفه قانونی خود مبنی بر حفظ ذخایر دریا و آبزیان به توقیف کشتی‌های ترال ایرانی و خارجی مذکور مبادرت کرده است.

علی مدرس افزود: امروز به صورت میدانی از این کشتی‌ها، ادوات صید و ماهی‌های صید شده بازدید کردیم و پرونده در حال رسیدگی قضایی می‌باشد.

به گزارش فارس، پنج روز قبل سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه دستور برخورد جدی با کشتی‌های صیادی صنعتی که در محدوده غیر مجاز اقدام به صید می‌کنند صادر کرد.