اقتصادی

موفقیت بانک صادرات در تثبیت جایگاه نخست حمایت از کالای ایرانی

بر اساس گزارش عملکرد هشت‌ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک صادرات ایران در زمینه پرداخت تسهیلات و حمایت از کالای ایرانی و اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط، همچنان رتبه اول را در بین بانک‌های خصوصی کشور به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، عملکرد هشت ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که بر اساس آن رتبه بانک صادرات ایران در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ٦٠ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی در آبان‌ماه ١٣٩٧ در میان بانک‌های خصوصی از نظر تعداد تسهیلات پرداخت شده به این بنگاه‌ها همچنان اول است. 
بنا براین گزارش، این بانک در آبان سال ٩٧ با پرداخت ٢٦١ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر سه هزار و ٧٤٦ میلیارد ریال به این بنگاه‌ها سهم مهمی در حمایت از تولید کالای ایرانی و اشتغال ملی داشته است. 
آمار آبان‌ماه وزارت صمت در شرایطی منتشر شده است که بانک صادرات ایران طی ٩ ماهه اول سال ٩٧ نزدیک به ٢١ هزار میلیارد ریال به بنگاه‌های کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است. 
امضای تفاهم‌نامه برای تضمین پیش‌فروش محصولات و تولیدات کارخانجات داخلی و اعطای سرمایه در گردش و همچنین تسهیل جریان مبادلات تجاری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور، از جمله اهداف این بانک در حمایت از تولید و اشتغال بوده که همچنان با اهتمام ویژه در دستور کار است.​