فرهنگی

افزایش تولیدات صنایع دستی به روایت معاون رییس جمهور

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش و تنوع تولیدات صنایع دستی کشور، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۱۹۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از مبادی رسمی گمرکی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر مونسان عصر چهارشنبه در آیین گشایش سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به همکاران خود در معاونت گردشگری و ستاد هماهنگی مرکزی خدمات سفر تأکید کرده ام که شکایات احتمالی هموطنان در خصوص افزایش قیمت در اسرع وقت پیگیری کنند، گفت: پیش بینی ما این است که در نوروز امسال شاهد رونق گردشگری خواهیم بود و نوروز بی نظیری را پیش رو خواهیم داشت.
معاون رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: اگر به طور میانگین هر گردشگری ۵۰ دلار صنایع دستی به عنوان سوغات خریداری کرده باشد،۳۰۰ میلیون دلار نیز صادرات چمدانی در ۹ ماهه امسال داشتیم.
مونسان با اشاره به احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی اضافه کرد: برخی از رشته های فراموش شده صنایع دستی احیا شده است. هم اینک در دورترین نقاط ایران نیز شاهد تولیدات صنایع دستی بی نظیر هستیم.

** افزایش قیمت در نوروز ۹۸ نداریم

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی در نوروز ۹۸ نخواهیم داشت، مردم در صورت مشاهده هر گونه افزایش قیمت در ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری از جمله هتل ها مراتب را از طریق سامانه و اپلیکشین ۰۹۶۲۹ اطلاع دهند.
مونسان در ادامه با تاکید بر کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی مردم است، اظهار داشت: با این رویکرد، طرح تجاری سازی صنایع دستی را از سال ۹۶ آغاز کرده ایم.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: در بخش تولید، هیچ مشکلی وجود ندارد و محصولات بسیار متنوع تولید می شود. مونسان با اشاره به اهمیت بسته بندی در حوزه صنایع دستی گفت: از همین رو، از طریق فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت بزرگ در حوزه مارکتینگ و فروش فعالیت های خوبی را دنبال می کنیم.
سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ۱۵ تا ۱۸ اسفند ۹۷ دایر است و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ به سالن های ۸ و ۹ نمایشگاه بین المللی تهران مراجعه کنند.