سیاسی

برخورد دو جنگنده امریکایی

ارتش آمریکا به وقوع سانحه هوایی برای دو فروند جنگنده «اف-۱۸ هورنت» خود در اطراف کالیفرنیا اشاره کرد.

سانحه برای دو جنگنده «اف-18 » نیروی دریایی آمریکا

برخورد دو جنگنده «اف-۱۸ A»نیروی دریایی آمریکا در نشریات ویژه امور نظامی آمریکا انعکاس یافت.

 به نوشته وبگاه «مرین تایمز» این حادثه در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) بر فراز منطقه « تونتی ناین پامز» در اطراف کالیفرنیا که مرکز آموزش تفنگداران دریایی آمریکا در آنجا واقع است، رخ داد.

مقام‌های نظامی آمریکا با اشاره به این حادثه افزودند که جنگنده‌های اف-۱۸ هورنت متعلق به یگان سوم تفنگداران دریایی آمریکا بودند.

یکی از سخنگویان تفنگداران دریایی آمریکا نیز با تایید این خبر گفت که بعد از برخورد دو جنگنده در آسمان با همدیگر به خاطر ناوبری اشتباه، خوشبختانه خلبانان موفق به فرود آوردن هواپیماهای خود بر باند فرودگاه شدند و هیچ خدمه‌ای نیز آسیب ندید.

 یک مقام دیگر آمریکایی با اشاره به جزئیات بیشتر گفت که این حادثه  هنگامی که جنگنده‌ها حین انجام عملیات تمرین پشتیبانی هوایی بودند، رخ داد.

 در حالی که مقام‌های آمریکایی سعی کرده‌اند کمتر به جزئیات این حادثه اشاره کنند، اما با توجه به اخبار درز کرده این سانحه از نوع کلاس «ای» محسوب می‌شود که در طبقه بندی نیرویی دریایی یا هواپیما آسیب دیده یا بیش از ۲ میلیون دلار به آن خسارت وارد شده است.

 این دومین سانحه هوایی نظامی آمریکا از آغاز سال ۲۰۱۹ به این سو است. در پنجم ژانویه نیز حادثه‌ای برای یک جنگنده «هریر» هنگام سوختگیری بر باند رخ داد.