اجتماعی

۴۰ هزار زندانی مورد عفو قرار گرفتند

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اجرای عفو اخیر در کشور آثار و برکات فراوانی داشته که موجبات آزادی حدود ۴۰ هزار زندانی را فراهم کرده است.

غلامحسین اسماعیلی در آخرین نشست همزمان شورای قضائی و اطلاع رسانی استان تهران در سال جاری به نمایندگی از سوی اعضای شورای قضائی استان و همکاران قضائی و اداری از زحمات آیت الله لاریجانی در مسند ریاست قوه قضائیه، تشکر کرد و گفت: آغاز تصدی ایشان بر قوه قضائیه مقارن با حوادث تلخ فتنه سال ۱۳۸۸ و پایان آن نیز با بحران‌های اقتصادی عظیم و پرونده‌های سنگین مفاسد اقتصادی همراه بود لگن با تدبیر و مدیریت عالمانه و آگاهانه ایشان، این مسیر سخت به خوبی طی گردید.

اسماعیلی ضمن آرزوی موفقیت برای ریاست جدید قوه قضائیه، از تلاش‌های مدیران و همکاران قضائی و اداری در دادگستری استان تهران و ادارات تابعه قوه قضائیه تقدیر و ابراز امیدواری کرد که در سایه مدیریت جدید، سال آینده در خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم موفق و موید باشند.

رئیس شورای قضائی استان تهران ضمن قدردانی از رهبری به جهت اعلام عفو عمومی و گسترده اعلام کرد: بحمدالله اجرای این عفو، در کشور آثار و برکات فراوانی داشته و موجبات آزادی حدود چهل هزار زندانی را فراهم نموده و همچنین باعث تخفیف در مجازات تعداد دیگری از محکومان گردیده است و ضرورت دارد که همکاران در سطوح مختلف، بر اجرای عفو عمومی فوق اهتمام بیشتری مبذول دارند.

اسماعیلی با توجه به روزهای پایانی سال تاکید کرد که مدیران قضائی نظارت نمایند تا در این ایام، حساب‌های دولتی از سوی قضات بسته نشود چرا که وقوع این امر، عوارض و مشکلات عدیده‌ای به دنبال خواهد داشت و همچنین با تدوین برنامه کشیک منسجم و پای کار در ایام تعطیلات سال نو، ارائه همه جانبه خدمات قضائی به مردم استمرار داشته و در بخش معیشتی مراقبت گردد که اجحافی به حقوق شهروندان صورت نگیرد.

وی در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد دادگستری کل استان تهران در بخش‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: امسال ۱۲.۱ درصد افزایش وارده داشته‌ایم، با این حال در سایه تلاش بی شائبه همکاران که جای تقدیر دارد، ۹.۲ درصد عملکرد استان در مجموع مثبت بوده است و در حال حاضر با موجودی ۶۶۰ هزار فقره پرونده مواجه هستیم که امید است با اقدامات جهادی قضات و کارمندان شریف، این آمار کاهش یابد.

در این جلسه محبی مدیر کل زندان‌های تهران، اسفنانی مدیر کل تعزیرات و نجفی معاون اول دادستان تهران به بیان عملکرد و رویدادهای مهم حوزه کاری خود پرداختند که حسب مورد مباحث کارشناسی لازم نیز از سوی تعدادی از اعضای شورا مطرح شد.