هنری

استقبال مصری ها از سینمای ایران

روزنامه الاهرام مصر گزارش داد که یک فیلم بلند و یک فیلم کوتاه ایرانی موفق شدند جوایز بهترین فیلم های سومین دوره جشنواره فیلم های آسیایی شرم الشیخ را کسب کنند.

روزنامه ‘الاهرام’ مصر که امروز /یکشنبه/ این خبر را منتشر کرد، اختتامیه سومین دوره جشنواره فیلم های آسیایی مصر که امروز در استان شرم الشیخ برگزار شد، با پیشتازی فیلم های بلند و کوتاه ایران همراه شد.
به نوشته الاهرام، در بخش بهترین فیلم کوتاه در میان فیلم های آسیایی، فیلم کوتاه « فراموشی » به کارگردانی ‘فاطمه محمدی’ جایزه نظر داوران این جشنواره را به خود جلب و در میان دیگر فیلم های کوتاه جایزه بهترین فیلم را کسب کرد.
در این بخش فیلم هایی از سوریه و فلسطین به جایگاه های بعدی دست یافتند.
اما در بخش بهترین فیلم انیمیشن، « داستان آخر » ساخته ‘اشکان رهگذر’ نیز موفق شد در صدر بهترین فیلم منتخب میان دیگر فیلم ها قرار گیرد.
الاهرام نوشت جایزه نگاه ویژه بخش فیلم های مستند نیز به یکی از مستند های ایرانی رسید، در این بخش فیلم « ۷۶ دقیقه با عباس کیارستمی » به کارگردانی ‘سیف الله صمدیان’ موفق شد این جایزه را از آن خود کند.
در این بخش یک مستند فیلم از افغانستان جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.
به این ترتیب سینمای ایران موفق شد در سومین دوره جشنواره سینمای آسیایی شرم الشیخ در مصر ۳ جایزه با ارزش را از آن خود کند تا افتخار دیگری در این عرصه برای ایران رقم بخورد.