سیاسی

انتقاد عضو جامعه روحانیت از منتقدین دولت

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: انتخاب سخنگوی دولت از اختیارات رئیس جمهور است و کسی نمی‌تواند برای دولت تصمیم گیری کند که سخنگو داشته باشد یا نه.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که انتخاب سخنگوی جدید برای دولت چقدر ضرورت دارد، اظهار کرد: درست است که دولت باید سخنگو داشته باشد اما در حال حاضر وزرا پاسخگو هستند و رئیس دفتر رئیس جمهوری هم با رسانه‌های مختلف مصاحبه می‌کند و نظرات دولت را بیان می‌کند.

وی افزود: فکر می‌کنم آقایان همین که وزرا به سوالات پاسخ دهند و آقای واعظی گاهی مصاحبه کند را برای پاسخگویی به مسائل مختلف کافی دانستند اما خود وزرا با رئیس دفتر رئیس جمهوری هم در مورد مسائلی صحبت می‌کند که بیشتر مربوط به حوزه‌های خودشان است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: آقای روحانی هم که به شهرهای مختلف سفر می‌کند یا گاهی در صدا و سیما به گفت‌وگو می‌نشیند همواره روی صحبتش با مردم است و به شکلی سعی می‌کند پاسخ مردم را بدهد اما این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد که انتخاب سخنگوی دولت جزو اختیارات هیأت دولت است و اگر آنان لازم ببینند فردی را برای این موضوع انتخاب می‌کنند.

ابراهیمی در پایان گفت: خود آقایان باید در این زمینه تصمیم گیری کنند که باید سخنگویی انتخاب شود یا نه؟ چرا که این موضوع از لحاظ قانونی جزو اختیارات آنها است و کسی نمی‌تواند برایشان تصمیم گیری کند.