اقتصادی

بازار تهاتری کالا

مجری طرح بازار تهاتری کالا با برشمردن ویژگی‌های مبادلات کالایی براساس الگوی پته در بازارهای داخلی و خارجی گفت: با شش کشور دنیا، رایزنی‌ها برای تامین کالاهای مورد نیاز کشور آغاز شده است.

علاءالدین ختایی در نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به تدوین آئین نامه تهاتر کالا از سوی دولتگفت: در این طرح تلاش داریم مایحتاج کشور را در دوران تحریم، با یک روش الکترونیکی تأمین کرده و در مقابل ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های داخلی و تولیدی کشور را نیز فعال سازیم.

وی در پاسخ به سوالی اظهار داشت: پیشنهاد تهاتر کالا را در دوران تحریم ما به وزارت اقتصاد و دولت ارائه کردیم و تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای تأمین مایحتاج مورد نیاز کشور در دوران تحریم بهره گیری کنیم. بر این اساس از تمام مجموعه‌هایی که توانایی اجرای این کار را داشته باشند، استقبال کرده و حاضر به همکاری هستیم.

ختایی افزود: هدف اصلی ما ایجاد اشتغال و تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم است. چرا که منابع زیادی در کشور به لحاظ نیروی انسانی و منابع طبیعی وجود دارد که می‌توان به اتکای آنها نیازهای کشور را در شرایط سخت تأمین کرد.

مجری طرح تهاتر کالا خاطرنشان کرد: علاوه بر این حاضریم با بورس کالا مبنی بر تهاتر کالاهایی که در این بورس وجود دارد میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان همکاری کنیم و از سوی دیگر به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز رسماً اعلام کرده‌ایم که حاضریم بازار تهاتری را برای قطعات یدکی خودرو با دو خودروساز بزرگ یا صنایع فولاد، سیمان و مواد غذایی راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در فعالیت‌های عمرانی نیز طی سالهای اخیر با روش‌های قراردادی و تهاتری کار کرده و اکنون آمادگی داریم هرجا تقاضا باشد، پاسخ دهیم.