اجتماعی

رعایت اصول سئو

رعایت اصول سئو، طراحی اپلیکیشن و سایت می‌تواند سرنوشت یک تجارت را تغییر دهد، می‌تواند ایده‌های اولیه و خام را عملی کند و در نهایت می‌تواند به ایجاد درآمد و ارزش منتهی شود.

بنابر اعلام دیجی ویت، این روزها در اکثر کسب‌وکارها می‌توانید رد پایی از سایت و اپلیکیشن را دنبال کنید. کمپانی‌های کوچک و بزرگ به ارزش این ابزارها در بهبود شرایط تجارت خود پی برده‌اند و استفاده از آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

تفاوتی ندارد که شما یک سایت خدماتی یا سایت فروش داشته باشید. به هر حال باید از این ابزار جهت پیشرفت کسب‌وکار استفاده کنید. حتی ممکن است تنها یک سایت شخصی جهت معرفی و نمایش توانایی‌های خود داشته باشید و از آن بهره ببرید. در هر صورت روش‌های سنتی دیگر کارایی گذشته را ندارند و باید روش‌های نوین را امتحان کرد. طراحی اپلیکیشن و سایت و بهره بردن از اصول سئو باعث تغییر نحوه‌ی کسب‌وکارها شده است. افراد و سازمان‌هایی که این تغییر را پیش‌بینی کرده بودند مسلماً در حال حاضر بسیار موفق و در اوج هستند. کسانی که پس از مشاهده‌ی تغییر با آن همراه شده‌اند نیز از مزیت‌های فراوان آن بهره می‌برند. متأسفانه تجارت‌هایی که هنوز در شیوه‌های سنتی مانده‌اند و حاضر نیستند خود را با شیوه‌های نوین هماهنگ و هم سو کنند، با گذشت زمان محکوم به حذف از بازار رقابت هستند.

حال اگر شما نیز قصد دارید با بهره بردن از این ابزارها تجارت کوچک و بزرگ خود را رشد دهید و ارزشی ایجاد کنید، باید از اصول خاصی پیروی کنید. به این‌گونه نیست که هر فردی با طراحی سایت یا اپلیکیشن برای کسب‌وکار خود بتواند پیشرفت کند. در ادامه با این اصول آشنا خواهید شد.

شیوه اصولی طراحی سایت در دیجی ویت

طراحی سایت و پیاده کردن اصول سئو روی آن نیز همانند اپلیکیشن می‌تواند در معرفی محصول و خدمت یک کمپانی، فروشگاه یا… مؤثر باشد. در واقع سایت‌ها می‌توانند یک کمپانی را به اوج موفقیت برسانند و افراد زیادی را با آن آشنا کنند. برای ساختن یک سایت نیز در ابتدا باید نیازهای کمپانی و مواردی که می‌خواهد دیگران با آن‌ها آشنا شوند، مشخص شود. در قدم بعدی این موارد با کارشناسان و متخصصان طراحی سایت دیجی ویت مطرح می‌شود. این کارشناسان می‌توانند مشاوره‌های کاربردی به شما بدهند و در جهت بهبود طرح اولیه‌ی شما تلاش کنند.

پس از این که ویژگی‌های یک سایت مشخص شد، مراحل طراحی قالب سایت آغاز می‌شود. سپس کد نویسی‌هایسمت سرور با توجه به درخواست‌های مشتری انجام می‌شود. پس از پایان این مراحل، سایت روی سرور قرار می‌گیرد و فعالیت آن آغاز می‌شود. ایجاد سایت و قرار دادن آن روی سرور تنها قدم اول است و شما نیاز دارید تا با استفاده از روش‌های مختلف، سایت خود را در صفحات نخست موتورهای جستجو قرار دهید. اگر سایت شما نتواند در صفحات اول قرار بگیرد، عملاً برای شما هیچ منفعتی نخواهد داشت.

حال باید بدانید که سئو چیست و چه مزایای دارد. به طور کلی به تمام شیوه‌هایی که سایت شما را بهینه می‌کند و آن را بر اساس کلمات کلیدی خاص در صفحه‌ی نخست یا صفحات اولیه‌ی موتورهای جستجو قرار می‌دهد، سئو گفته می‌شود. البته شیوه‌ی دیگری برای این منظور وجود دارد. با پرداخت مبالغی به موتورهای جستجوی معروف نظیر گوگل، این موتورها به تبلیغ سایت شما پرداخته و آن را برای عموم به نمایش درمی‌آورند. متأسفانه با توجه به قیمت ارز در کشور، این شیوه‌ی تبلیغ برای اکثر کسب‌وکارها به‌صرفه نخواهد بود.

سئو و روش عملکرد موتور جستجوی گوگل

پس از طراحی سایت و قبل از اینکه به امور مربوط به بهینه کردن سایت و سئو بپردازید باید در مورد نحوه‌ی عملکرد موتور جستجوی گوگل به عنوان بزرگ‌ترین و مشهورترین موتور جستجو در دنیا، اطلاعات داشته باشید.

قبل از هر چیزی باید بدانید که گوگل اینترنت نیست؛ یعنی اینکه وب‌سایت شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود، به این معنی نیست که این وب‌سایت در اینترنت وجود ندارد. وب‌سایت شما می‌تواند در اینترنت منتشر شود بدون اینکه در جستجوی گوگل و در نتایج کلمات خاص کلیدی نمایش داده شده شود. روش کار موتور جستجوی گوگل به این صورت است که این موتور جستجو سیستم‌های کامپیوتری اتوماتیکی دارد که در تمام ساعات در حال فعالیت هستند. این سیستم‌های کامپیوتری به صورت رندوم و تصادفی از وب‌سایت‌ها بازدید می‌کنند، عکس‌هایی از هر صفحه برداشت و آن‌ها را در یک پایگاه داده عظیم قرار می‌دهند.

گوگل بر اساس عکس‌هایی که از صفحه‌های مختلف گرفته، تمام متن‌ها و دیگر محتواهای آن‌ها را بررسی می‌کند. این محتواها می‌توانند عکس، ویدئو، متن و فایل صوتی باشند. با این بررسی گوگل تعیین می‌کند که موضوع خاص آن صفحه چیست. گوگل بر این اساس تعیین می‌کند که بر اساس کلمه کلیدی‌های خاص، چه صفحاتی و با چه ترتیبی باید نمایش داده شوند اینجاست که اهمیت سئو کاملاً آشکار می‌شود. اینکه چگونه در جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشیم و چگونه در صفحه اول گوگل باشیم، به کیفیت و استاندارد محتوای موجود در صفحات وب‌سایت ما بستگی دارد و اینکه تا چه اندازه اصول سئو در وب‌سایت ما رعایت شده است.

سئوی سایت خود را به دیجی ویت بسپارید

در مورد سئو صحبت مختصری شد و دانستیم که توجه به آن باعث به نمایش درآمدن سایت ما در صفحات نخست و حتی صفحه‌ی اول موتورهای جستجوی مطرح می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر در مورد سئو بدانید به بلاگ دیجیویت مراجعه کنید. اگر بعد از طراحی سایت و قرار دادن آن روی سرور، مشاهده کردید که سایت شما بر اساسسرچ کلماتی که مد نظر شماست بالا نمی‌آید، تعجب نکنید. سایت شما در جایی میان صفحات گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار دارد؛ مثلاً ممکن است در صفحه ۵۴ یا ۸۲ آن را پیدا کنید. در ادامه با بهره بردن از کارشناسان سئو در شرکت دیجی ویت بهینه‌سازی سایت شما آغاز و به‌مرور زمان در صفحه‌های بالاتر و در نهایت در صفحه‌ی نخست گوگل قرار می‌گیرید. البته توجه داشته باشید که شما برای یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص این روند را طی می‌کنید. نباید انتظار داشته باشید تا برای کلمات کلیدی هم‌خانواده نیز سایت شما در صفحه‌ی اول قرار بگیرد. برای کلمه‌ها یا عبارات کلیدی دیگر، تمام مراحل سئو از ابتدا باید انجام شوند. به این صورت پس مدتی برای تمام کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکار خود رنکینگ بالایی به دست خواهید آورد. آنجاست که به هدف اصلی خود یعنی شناساندن کالا یا خدمت خود به قشر وسیعی از جامعه رسیده‌اید.

در ادامه اصولی که توسط کمپانی دیجی ویت رعایت می‌شوند تا پس از طراحی سایت، وب‌سایت شما در رده‌های اول موتورهای جستجو قرار بگیرند را مشاهده می‌کنید:

– کیفیت و بلندی محتوای موجود در صفحه شما

– کیفیت و تعداد لینک‌های ورودی به وب‌سایت

– سرعت بالا آمدن صفحات

– لغات کلیدی و محتوای صفحه

– اعتبار و مجوز نام دامنه

– امنیت صفحه

– دستورالعمل URL

بدون شک در شرایط کنونی تنها تجارت‌هایی می‌توانند در رقابت با سایر رقیبان پیروز شوند که به اصول تجارت اینترنتی تسلط داشته و طراحی اپلیکیشن، سایت و اصول سئو را به عنوان ابزاری برای رشد و ترقی به کار ببرند.