اجتماعی

تقاضای یک نماینده برای کمک دولت به سیل زدگان لرستانی

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت مالی فراوان در استان لرستان و شهرستان الیگودرز در پی بارش‌های اخیر از دولت خواست ضمن کمک به جبران خسارات سیل در این منطقه، توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد تا مردم این استان بتواند بحران را پشت سر بگذارد.

محمد خدابخشی با بیان این‌که به دنبال بارش‌های اخیر در لرستان و شهرستان الیگوردز راه دسترسی ۲۵۰ روستا مسدود شده است، گفت: اکیپ‌های راهداری در حال تلاش برای بازگشایی جاده‌های مسدود شده هستند. البته متأسفانه تعداد دستگاه‌هایی که برای بازگشایی این محورها مشغول به کارند اندک هستند و امکانات کاملی ندارند.

وی که برای پیگیری وضعیت حوزه انتخابیه خود در سیل اخیر در شهرستان الیگودرز حضور دارد اضافه کرد: ما در برخی روستاها رانش زمین و در نتیجه تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی را شاهد بودیم. در روستای محمودآباد شهرستان الیگودرز یک نفر کشته شد و خسارات مالی به منازل مردم وارد شد. همچنین با توجه به این‌که الیگودرز قطب پرورش ماهیان سردآبی است مزارع پرورش ماهی هم در بارندگی و آبگرفتگی‌های اخیر دچار آسیب شدند.

خدابخشی در ادامه تصریح کرد: از مجموع ۴۰۰ حلقه قنات در این منطقه عمده آنها به دلیل بارش باران و سیل دچار آسیب شدند و ضرورت دارد لایروبی شوند.

وی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت و معاون عمرانی وزیر کشور از مناطق آسیب‌دیده استان لرستان و شهرستان الیگودرز در سیل اخیر یادآور شد: زیرساخت‌های زیادی در این منطقه تخریب شده از جمله زیرساخت برق، آب و تلفن همراه و معابر شهری الیگودرز خسارت زیادی دیده است. همچنین بیش از ۱۵ مدرسه تخریب شدند و با توجه به این‌که مردم توان جبران خسارات وارد شده را ندارند از دولت درخواست داریم برای جبران خسارات به مردم کمک کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار تسهیل پرداخت وام مسکن روستایی و حذف محدودیت سنی آن و همچنین تغییر قواعد مربوط به ضمانت وام شد و افزود: مطابق پیش‌بینی هواشناسی از امشب شدت بارش در منطقه ما بیشتر می‌شود که این مشکلات را بیشتر خواهد کرد لذا از رئیس جمهور درخواست داریم عنایت ویژه‌ای به استان لرستان و شهرستان الیگودرز داشته باشند تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.