سیاسی

حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در عرصه‌ سازندگی کشور موجب افتخار است

زاهدان – امام جمعه زاهدان گفت: حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین در عرصه‌های سازندگی پس از آن موجب افتخار است.

حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا موضوع بسیار مهمی است که باید همیشه خودمان و مردم را به این امر مهم سفارش کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید فرزندان خود را با مفهوم تقوا آشنا کنیم، افزود: انسانی که درک کرد پس از این جهان عالم دیگری وجود دارد و به تقوا ایمان داشته باشد قطعاً در برابر پروردگار رستگار می‌شود.

امام جمعه زاهدان باتاکید بر اینکه هم باید اعمال خودمان را کنترل کنیم تا رستگار شویم، ادامه داد: کسی که تقوا داشته باشد سعی می‌کند خودش را از آلودگی و راه کج محافظت کند و همواره سعی دارد تا از لحاظ اخلاقی راه راست را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه در اواخر ماه رجب و در آستانه حلول ماه مبارک شعبان قرار داریم، اظهار داشت: ایام با سعادت مبعث پیامبر اکرم (ص) را پشت‌سر گذاشتیم و اعیاد شعبانیه را نیز در پیش رو داریم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این ایام مبارک را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و امیدواریم خداوند عیدی ما را با ظهور حضرت مهدی موعود (عج) بدهد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سیل اخیر در برخی از مناطق کشور بیان داشت: متأسفانه این حادثه موجب تلفات جانی و همینطور خسارات مالی در برخی از مناطق کشور شد که باید برای جبران آنها تلاش شود.

حجت الاسلام محامی با اشاره به اینکه در هر واقعه‌ای خیر و شر وجود دارد، افزود: اما با وجود این خسارت‌های ناگوار باز هم بارندگی‌های اخیر باعث شد تا کشور ما از خشکسالی نجات پیدا کند و این خیر است اما شر هم در کنارش بود و باعث شد تلفات بسیاری برجا بماند.

وی ادامه داد: اما نکته عجیب اینجاست که برخی کشورهایی که ادعای حقوق بشر آنها گوش عالم را کر کرده است در حادثه سیل اخیر هلال احمر را تحریم کردند تا کشورهای دیگر نتوانند به مردم ایران کمک کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: این حادثه دلخراش علاوه بر اینکه چهره واقعی این دولت‌های خبیث را به جهانیان به خوبی نشان داد برای آنها هم به نوعی یک امتحان الهی بود تا همه دنیا چهره واقعی آنها را به خوبی بشناسد.

وی با اشاره به سابقه دشمنی دولت آمریکا و دنیای استکبار با ملت ایران افزود: دشمنی آمریکا با اصل نظام اسلامی و ملت ایران است و انرژی هسته‌ای و غیره همه بهانه است از همین رو ما باید بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و با دشمنان مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه باید با تمام توان در تمامی عرصه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با دشمن مقابله کنیم، افزود: در مواجهه با سختی‌ها، دشمنان و مشکلات نباید مأیوس شویم بلکه باید امیدوارانه و با اتحاد حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن روز پاسدار و روز جانباز ضمن تبریک آن ادامه داد: حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین در عرصه‌های سازندگی در کشور مایه افتخار است.

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: همچنین امیدواریم سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی همچون گذشته در کنار حفظ امنیت در عرصه سازندگی سیستان و بلوچستان نیز به سرمایه گذاری خود ا امه دهد تا شاهد رشد سریع‌تر و آبادانی بیشتر این استان باشیم.