اجتماعی

قوانین نظام مهندسی باید تجدید نظر شود

علاءالدین بروجردی گفت: مردم استان لرستان انتظار دارند رئیس جمهور شخصا به مناطق سیل زده لرستان سفر و با مردم این استان گفت وگو کند.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره مشکلات وارد شده به استان سیل زده لرستان تصریح کرد: این استان، خرابی‌های زیادی داشته و مردم انتظار دارند رئیس جمهور در کنار سفر به دیگر استان‌های سیل زده کشور، به لرستان هم سفر کند.

وی افزود: با توجه به سیل تخریبگر اخیر که در پلدختر خسارات فراوانی وارد شد و ۱۸ پل ارتباطی جاده خرم آباد به پلدختر تخریب کرد. روستاهای زیادی در این شهرستان‌ها دچار آبگرفتگی شدند و امیدواریم رئیس جمهور در کنار اقدام خود در بازدید از استان‌های سیل زده، به لرستان هم سفر کند. البته این بارندگی در کنار خرابی‌ها، باعث لبریز شدن رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و سدها شد.

عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال تکرار این وضع و ترسالی در سال‌های آتی هم وجود دارد، باید دولت و مجلس با همکاری یکدیگر به تجدید نظر در قوانین مربوط به ساخت و ساز شهری بپردازند چراکه در بسیاری از شهرها مانند قم و خرم آباد و تهران و سایر شهرها را تبدیل به پارکینگ کرده‌اند که باید جبران مافات شود و برای بارندگی‌های شدید سال‌های آینده، آمادگی داشته باشیم.

بروجردی با تأکید بر اینکه باید در قانون نظام مهندسی و همچنین اجرای آن تجدید نظر شود، اظهار داشت: کمتر از سی سال پیش رودخانه شیراز را پر کردند یا قمرود را تبدیل به پارکینگ کرده‌اند که کار خطایی است. مسیل را از قدیم برای این گذاشته‌اند تا بارندگی به مردم آسیب نزند بنابراین بازنگری جدیدی در قوانین شهرسازی خواهیم داشت تا هم اشتباهات گذشته جبران شود و برای سال‌های آینده نیز آمادگی داشته باشیم.