اجتماعی

کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری‌های ارتباطی در فروردین ۹۸

محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با مسدودسازی ۱۲ هزار سیم‌ کارت که به‌منظور کلاهبرداری‌ های ارتباطی موسوم به کلاهبرداری‌های کارت به کارت استفاده می‌ شد، وقوع این جرم در نوروز امسال ۴۰ درصد کاهش یافت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با مسدود سازی ۱۲ هزار سیم‌کارت که به‌منظور کلاهبرداری‌ های ارتباطی موسوم به کلاهبرداری‌های کارت به کارت استفاده می‌شد، وقوع این جرم در نوروز امسال ۴۰ درصد کاهش یافت.

 الفت افزود: با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلیس فتا، پلیس آگاهی ناجا و بانک مرکزی، راهکار‌های فنی این نوع کلاهبرداری‌ها که با مهندسی اجتماعی به وقوع می‌پیوست بررسی و با شناسایی سیم‌کارت‌هایی که توسط آن‌ها کلاهبرداری می‌شد، ابلاغ مصوبه کارگروه مبنی بر مسدودسازی ۱۲ هزار سیم‌کارت، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم صادر شد.

معاون رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: با این اقدام از وقوع ۴۰ درصد از این نوع کلاهبرداری‌ها در فروردین ۹۸ پیشگیری شد.

الفت با اشاره به اینکه کشاندن افراد به جلو دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه از شگرد‌های کلاهبرداران ارتباطی است، گفت: با اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی مردم میزان وقوع این نوع کلاهبرداری کاهش چشمگیری خواهد یافت.