بین الملل سیاسی

فشار آمریکا بر آلمان برای «تروریستی» اعلام کردن حزب‌الله

رسانه‌ صهیونیستی از اعمال فشار شدید واشنگتن بر برلین برای «تروریستی» اعلام کردن حزب‌الله لبنان خبر دادند.

آمریکا از طریق سفیر خود در برلین، فشار بر دولت آلمان برای «تروریستی» اعلام کردن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را تشدید کرده است.

روزنامه «جروزالم پست» روز چهارشنبه گزارش کرد، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین، به مقام‌های دولت آلمان فشار آورده است تا حزب‌الله لبنان را «سازمانی تروریستی» اعلام کند.

منابع روزنامه جروزالم پست می‌گویند، گرنل در هر دیدار با مقام‌های آلمانی، این درخواست علیه حزب‌الله را تکرار می‌کند.

طبق این گزارش، مقام‌های آلمانی تا کنون به این فشار تن نداده‌اند. «نیلس آنن» وزیر کشور آلمان، اسفند ماه گذشته در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل گفت، گروه حزب‌الله جزء احزاب سیاسی جامعه لبنان است و اتحادیه اروپا شاخه نظامی آن را به فهرست گروه‌های ممنوعه، اضافه کرده است. 

اتحادیه اروپا حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط با حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

در تازه‌ترین اقدام آمریکا علیه حزب الله، وزارت خرانه‌داری آمریکا چهارشنبه شب، دو فرد و سه نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

انگلیس نیز به تبعیت از آمریکا، اسفند ماه سال گذشته، حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن را به عنوان یک «گروه تروریستی» اعلام و فعالیت این گروه در انگلیس را ممنوع کرد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که حزب‌الله یکی از مهم‌ترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌های پارلمان ، در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت و حزب‌الله اکنون بخشی از دولت لبنان است.