اقتصادی

نماینده مجلس: دولت پاسخگوی التهابات بازار باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از التهابات ایجاد شده در بازار خودرو، گفت:دولت پس از مجوز کذایی به خودروسازان پاسخگوی آشفتگی بازار خودرو باشد.
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ – ۱۳:۲۴ 

دولت پس از مجوز کذایی به خودروسازان پاسخگوی آشفتگی بازار باشد

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامیبا انتقاد از التهابات بازار خودرو، گفت:زمانی که دولت  مجوز کذایی را به خودروسازان داد تا  5 درصد زیر قیمت بازار،  خودرو عرضه کنند و شورای رقابت نیز از چرخه تصمیم‌گیری قیمت‌‌گذاری حذف شد، تصور می‌شد که التهاباتی در بازار ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه دولت راساً بر بازار خودرو نظارت می‌کند و باید پاسخگوی این آشفتگی باشد، ادامه داد: قیمت‌ها در بازار به صورت ساعتی در حال تغییر است و حال و روز بازار خودرو در این روزها اصلاً خوب نیست.

نماینده مردم ساوه در مجلس با بیان اینکه دولت هم بدش نمی‌آید وضعیت نامناسب در بازار خودرو حاکم باشد، افزود:قطعاً دولت ابزارهای دارد که دست دلال‌ها را از بازار قطع کند، در حال حاضر  بازار خودرو در اختیار دلالان است و دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاشی برای ساماندهی بازار خودرو و برخورد با سوداگران این حوزه انجام نمی‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه گرانی خودرو فشار زیادی به مردم تحمیل کرده و هیچ مقامی نیز درباره این اوضاع پاسخگو نیست، اظهار داشت:در فضای آلوده فعلی که حاصل حضور سوء استفاده گران در بازار خودرو و سایر بازارها از جمله بازار ارز و مسکن است، قربانیان اصلی مردم هستند.