اقتصادی

وضعیت مناسب پیشرفت فیزیکی آزاد راه اصفهان به شیراز

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان- شیراز را ۷۲ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۱۷۸ جبهه کاری، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات در پروژه به کار گرفته شده است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه در سالجاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی این پروژه بازدید کرد و گفت: هم اکنون ۱۷۸ جبهه کاری، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۲ هزار دستگاه ماشین آلات در پروژه به کار گرفته شده است.

خیراله خادمی با تاکید بر تامین به موقع منابع اعتباری مورد نیاز از سوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: ظرفیت و امکانات اجرایی در این پروژه کافی است به نحوی که ۵ دستگاه کارخانه تولید آسفالت، ۱۳ دستگاه ماشین سنگ شکن و تولید مصالح در این پروژه فعال است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه تا پایان سالجاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۲ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر زیرسازی این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روسازی کل پروژه نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی در خصوص روسازی این آزادراه توضیح داد و گفت: اصفهان- شیراز نخستین آزادراه کشور است که روسازی بتنی  در ۵۴ کیلومتر آن حدفاصل ایزدخواست تا آباده اجرایی می‌شود و در حال حاضر ۱۶ کیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات آسفالت نیز در ۳۵ کیلومتر تکمیل شده است.

خادمی حجم عملیات خاکی صورت گرفته در این پروژه را ۵۲ میلیون و ۷۸۸ هزار مترمکعب دانست و افزود: ۸۴۲ هزار و ۷۸۰ متر مکعب بتن ابنیه فنی، احداث بیش از ۵۷۱ پل زیر ۱۰ متر و ۴۶ پل بزرگ، ۲۸۹ هزار متر مربع روسازی بتنی و ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مصالح سنگی بخشی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این آزادراه را موجب صرفه‌جویی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریالی با کاهش مصرف سوخت، استهلاک ماشین‌آلات و تصادفات جاده‌ای اعلام و تاکید کرد: این آزادراه به طول ۳۳۸ کیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی ۲ ساعت کاهش می‌دهد.