سیاسی

پالس مثبت شورای نگهبان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تا جایی که وزارت کشور در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات آمادگی اجرا داشته باشد شورای نگهبان هم آماده نظارت است و منعی نخواهد داشت.

عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات اظهار داشت: الکترونیکی شدن انتخابات روندهای متعدد و طولانی دارد، به طور قطع باید در هر مرحله و دوره ای از انتخابات مراحلی را جلو ببریم که خوشبختانه این بار هم این کار انجام شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان شورای نگهبان جلسات فشرده ای را با کارشناسان وزارت کشور برگزار کرده و و در حال ادامه برگزاری این جلسات هستیم.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: من به دوستان وزارت کشور اعلام کرده ام تا هر جایی که وزارت کشور در حوزه الکتروینکی شدن آمادگی اجرا داشته باشند شورای نگهبان هم آماده نظارت است و منعی از سوی این شورا نخواهد بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وزارت کشور معتقد است احتمالا اصلاح قانون انتخابات زمانبندی برگزاری انتخابات ۹۸ را دچار مشکل کرده و به این دوره نمی رسد، اظهار داشت: نشست ها و جلساتی را با دوستان وزارت کشور داریم جدول هم تنظیم شده است که از سوی وزارت کشور اعلام شد. 
عضو شورای نگهبان ادامه داد: بررسی قانون انتخابات این هفته در دستور کار شورای نگهبان بود اما به دلیل طولانی شدن بررسی مصوباتی که مربوط به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بود، نتوانستیم قانون اصلاح انتخابات را بررسی کنیم. 
کدخدایی یادآور شد: مقرر شده است در جلسات فلوق العاده قانون اصلاح انتخابات به دلیل حساسیت و طولانی بودن مصوبات آن مورد بررسی قرار بگیرد. 
وی اضافه کرد: تلاش ما این است که نتیجه را درموعد مقرر قانونی برای مجلس ارسال کنیم اما بعد از آن منوط به مجلس می شود که اصلاحات چگونه انجام شود و در چه زمانی برای ما ارسال شود. 
سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما وظیفه مان را انجام می دهیم اما پیش بینی خاصی نمی توانیم داشته باشیم از این جهت که آیا به این دوره می رسد یا خیر یا اینکه ایرادی دارد یا ندارد. مصوبات قانون انتخابات مانند مصوبات دیگر بررسی می شود و امیدواریم هر چه زودتر نتیجه را اعلام کنیم.