سیاسی

درخواست حزب سبزها برای بقای برجام

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تصمیم برجامی ایران، سخنگوی یکی از احزاب آلمان با هشدار درباره احتمال فروپاشی این توافق، سفر فوری وزیر خارجهآلمان به تهران را خواستار شد.

سخنگوی حزب سبزها در آلمان در مصاحبه با «اشپیگل» درباره وضعیت جاری در رابطه با برجام و مواضع آمریکایی‌ها درباره این توافق هشدار داد و خواستار سفر وزیر خارجه آلمان به تهران شد.

«امید نوری‌پور» در مصاحبه با این هفته‌نامه معتبر آلمانی، وضعیت جاری را «بیش از اندازه جدی» خواند و خواستار رایزنی مستقیم وزیر خارجه آلمان در تهران با مقام‌های ایران شد.

این سیاستمدار آلمانی با تاکید بر لزوم سفر فوری «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به تهران گفت: «با توجه به افزایش تهدید جنگدر خلیج فارس، هایکو ماس باید هر چه زودتر به تهران سفر و برای باقی ماندن ایران در توافق هسته‌ای تلاش کند».

درخواست سخنگوی حزب سبزها درباره باقی ماندن ایران در برجام در حالی مطح شده که شورای عالی امنیت ملی ایران ۱۸ اردیبهشت‌ اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات برجامی را متوقف کند.