فرهنگی

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ارشاد : نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عامل وحدت حول محور قرآن است

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اهمیت این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران داعیه ام‌القرای جهان اسلام را دارد و در عمل هم ثابت کرده که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت تلاش خود را در دستور کار دارد، این نمایشگاه می‌تواند نمونه و الگویی برای همه جهان اسلام باشد. این نمایشگاه می‌تواند هم مایه وحدت حول محور قرآن کریم باشد و هم می‌تواند برنامه‌ها و چهره‌های قرآنی را معرفی کند و انشاالله این نمایشگاه بتواند وظیفه خود را به خوبی در این زمینه انجام دهد.
سیدعلی حسینی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های قرآنی و موضوعات مرتبط با قرآن در همه کشورهای اسلامی به ویژه کشورمان پربار برگزار می‌شود و سرسبد این اتفاق‌ها و آنچه که ما در مرحله اجرا می‌بینیم، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که هر سال در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.
وی به حمایت‌های بانک صادرات ایران از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این موضوع در راستای تعمیق ارزش‌های قرآنی مناسب است، اینکه بخش خصوصی بیاید و در این زمینه حمایت کند و در واقع حامی کار باشد، می‌تواند در ترویج، اشاعه و فرهنگ سازی فعالیت قرآنی بسیار موثر باشد.
این مقام مسول اظهار کرد: هر کاری زمانی می‌تواند در مسیر موفقیت قرار گیرد که از پشتوانه مردمی برخوردار باشد. قطعا حمایت، هدایت و نظارت دولت باید وجود داشته باشد ولی در صحنه اجرا کار باید در دست موسسات و حامیان بخش خصوصی قرار گیرد تا به خوبی حمایت کنند.