فرهنگی

معاون وزیر ارشاد: همکاری بانک صادرات با نمایشگاه قران مطلوب است

عبدالهادی فقهی‌زاده، رئیس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به سیاست‌های اجرایی آن اشاره کرد و گفت:  تقویت جنبه‌های مردمی نمایشگاه و جلب مشارکت از سایر بخش‌ها به منظور ارتقای جنبه ملی بودن یکی از سیاست‌های نمایشگاه است. به طوری که در این نمایشگاه نخستین دوره است که بانک صادرات ایران مشارکت جدی در تأمین هزینه‌های آن کرده است. همچنین بازه فعالیت‌ها و تأثیرگذاری‌های نمایشگاه را به قبل و بعد از نمایشگاه گسترش داده‌ایم.

 فقهی‌زاده ادامه داد: اولویت خاصی به جنبه‌ها و طرح‌های تعاملی داده‌ایم و از نقش مستقیم خود به نفع مخاطبان اصلی نمایشگاه کاسته‌ایم. تلاش کرده‌ایم با تحدید فضای نمایشگاهی به نفع کیفی‌سازی نمایشگاه حرکت کنیم. امسال نمایشگاه در فضایی به مساحت ۳۸ هزار مترمربع در ۱۴ بخش برپا می‌شود.

 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برای نمایشگاه بیست‌وهفتم حدود ۷۰۰ طرح به صورت جدی بررسی شد و امسال در نمایشگاه مشخصاً ۱۲۶ طرح مصوب نوآورانه را اجرا خواهیم کرد.

 وی خبر داد: از فردا به مدت ۱۳ روز نمایشگاه فعالیت خواهد کرد و امیدواریم یک روز را به نمایشگاه بیافزاییم و به مدت دو هفته این نمایشگاه برپا شود.

 به گفته فقهی‌زاده امسال مشارکت نهادها افزایش یافته است به طوری که در این دوره از نمایشگاه ۱۸ نهاد دولتی، ۲۴ نهاد مردمی، ۱۸ نهاد دانشگاهی، ۸ نهاد حوزوی، ۱۲ موسسه خیریه و اداره کل فرهنگ ۱۲ استان مشارکت دارند.

 وی اضافه کرد: نمایندگان ۱۰ کشور نیز برنامه‌های خود را در این نمایشگاه اجرا می‌کنند. ۹ نشست تخصصی و ۵ کارگاه مهارت‌افزایی هم برگزار می‌شود.