اجتماعی

بانک صادرات پرداخت کرد/افزون بر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال در حوزه های گوناگون مسئولیت های اجتماعی

حجم تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در سال ٩٧ در حوزه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی از ١٦٠ هزار میلیارد ریال فراتر رفت.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مساعدت و حمایت این بانک از بخش‌های مختلف جامعه به منظور ارتقای توان اقتصادی و کمک به اشتغال‌زایی و وضعیت معیشت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور طی سال ٩٧ نیز با اعطای بیش از ٢٠١ هزار فقره وام بالغ بر ١٦٠ هزار میلیارد ریال تداوم یافت. 
در این سال، اعطای وام قرض‌الحسنه در حوزه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی از جمله ازدواج و تهیه جهیزیه، مشاغل خانگی (کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، وام مسکن اقشار ویژه، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بافت فرسوده شهری، درمان، ضروری، تحصیل، بازنشستگان کشوری، حوادث قهری، بنگاه‌های کوچک و متوسط و … همانند سال‌های قبل انجام شده است.
در این سال حمایت بانک صادرات ایران در پرداخت بالغ بر ١٨ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، موجب شد تا بیش از ١١٦ هزار نفر راهی خانه بخت شوند.
این بانک همچنین در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در سال گذشته، تعداد ٢٣ هزار و ٨٤٨ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به ارزش بیش از سه هزار و ٣١٠ میلیارد ریال پرداخت کرد.
در این سال بیش از ٢٥ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط با رقمی نزدیک به ٨٠ هزار میلیارد ریال از تسهیلات حمایتی این بانک بهره‌مند شده‌اند که نقش مهمی در حفظ اشتغال و استمرار تولید داشته است.
تسهیلات حمایتی این بانک در سال ٩٧ در حوزه مسکن اقشار ویژه، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقشار نیازمند شهری و روستایی با اعطای بالغ بر ١٩ هزار فقره وام، از ٩ هزار و ٣٩١ میلیارد ریال گذشته است. 
حمایت بانک ازهشت هزار بازنشسته کشوری در این سال با پرداخت بیش از ١٦ هزار میلیارد ریال وام‌های قرض‌الحسنه  از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توجه به اقشار مختلف کشور بوده است.
اهم برنامه‌های حمایتی بانک صادرات ایران در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالا و تولیدات داخلی در حالی با ابعاد جدیدی در سال «رونق تولید» نیز ادامه خواهد یافت، که طرح «طراوت» به عنوان تازه‌ترین محصول بانک صادرات ایران با محوریت استفاده از ظرفیت ضمانت‌نامه‌های ریالی و تلاش برای احیای فروش اعتباری در زنجیره تامین مواد اولیه ، تولید، فروش و مصرف کننده نهایی، به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ارائه شده است.