سیاسی

عصبانیت سعودی ها از حوثی ها

گروه انصارالله اعلام کرد، حملات ۱۴ مه به دو تاسیسات وابسته به آرامکوی عربستان سرآغاز عملیاتی برای هدف قرار دادن ۳۰۰ هدف حیاتی و نظامی در عربستان، امارات و یمن است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع وزارت دفاع وابسته به دولت انصارالله در صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات نهم رمضان سرآغازی برای عملیات نظامی آتی است که از طریق آن نیروهای مسلح بانکی از اهداف وابسته ائتلاف متجاوز شامل ۳۰۰ هدف حیاتی و نظامی را هدف قرار خواهند داد.

این منبع افزود: این عملیات نخستین عملیاتی است که نیروهای مسلح براساس لیست اهداف در نظر گرفته‌ای که ماه مارس اعلام کردند، هدف قرار دادند. به این ترتیب ۲۹۹ هدف در بانک اهداف ما باقی است.

به گفته این منبع، این اهداف شامل دفاتر، تاسیسات نظامی و حیاتی در امتداد جغرافیای امارات و عربستان و نیز تاسیسات، مقرها و پایگاه‌های نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز در یمن خواهد بود.

این منبع خاطرنشان کرد: اقدام دشمن در قتل ملت یمن و غارت منابع و ثروت‌های آن و نقض حکمیت کشور به منزله ادامه واکنش قانونی ما به واسطه عملیات خاص است که سطح توانمندی نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چارچوب اجرای استراتژی دفاعی را منعکس می‌کند.

این منبع متعهد شد: تمام جنایت‌هایی که دشمن در حق ملت یمن مرتکب می‌شود با عملیات واکنش ما روبه‌رو خواهد شد.

وی به زمانی اشاره کرد که کشورهای متخاصم مرتکب جنایت‌ می‌شوند بدون اینکه با پاسخ قاطع و مناسب بین‌المللی روبه‌رو شوند.

این منبع تصریح کرد، زمانی که دشمنان حملات را متوقف کنند تمام عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی هم متوقف خواهند شد.

به گفته این منبع، توقف حملات علیه یمن مقدمه واقعی برای رسیدن به مرحله صلح و تحقق امنیت برای همه است؛ مرحله‌ای هیچ تهدیدی علیه هیچ کس و هیچ قصد و نیت خصمانه‌ای علیه همسایگان وجود نداشته باشد.

در ۱۴ مه مصادف با نهم ماه رمضان به تقویم کشورهای عربی، عربستان از حملات پهپادی انصارالله علیه دو ایستگاه پمپاژ نفت برای انتقال نفت از شرق به بندر ینبع در ساحل غربی این کشور خبر داد.

در این راستا ائتلاف متجاوز سعودی امروز (دوشنبه) نیز از حمله موشکی انصارالله به سمت شهر الطائف وابسته به منطقه مکه مکرمه در غرب عربستان خبر داد.

روزنامه عکاظ عربستان مدعی شد، سامانه‌های دفاع هوایی ائتلاف متجاوز عربی این حمله را رهگیری کرده‌اند.

به گزارش سایت العهد لبنان، یک موشک بالستیک به بخش شرقی شمال استان طائف اصابت کرد.