اقتصادی

پرداخت مطالبات پیمانکاران در مناطق ویژه لامرد و پارسیان کلید خورد

مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان گفت: برغم پاره ای محدودیت ها با تلاش های انجام شده  پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح لامرد و پارسیان  آغاز شده است.

به گزارش آزانس خبری تحلیلی ازاد دکتر” فریدون فدایی دولت “دوشنبه  افزود: نظر  به اهمیت تسریع در تکمیل زیر ساخت های مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان باحمایت بیدریغ رییس هیات عامل ایمیدرو ، اعتبار مربوط به  بخش  مهمی از پیمانکاران در مناطق یاد شده  تامین و در حال پرداخت است.

وی اضافه کرد: در این مرحله  به صورت مجزا ۴۰ میلیارد ریال به پیمانکاران در صنایع انرزی بر پارسیان و ۴۰ میلیارد ریال نیز  به پیمانکارانی که در امور زیر بنایی لامرد  فعالند، اختصاص می یابد که امیدواریم در مراحل بعد نیز این روند با شتاب بیشتری پی گیری شود تا شرکت های پیمانکار با فراغ بال بیشتر در این عرصه فعالیت داشته باشند.

بگفته این مقام مسئول موضوع پرداخت بهای زمین مالکینی که  زمینهایشان برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان  تصاحب شده است حدود ۱۶۰ میلیارد ریال نیز برآورد  صورت گرفته که امور مربوط به  تامین  اعتبار مراحل پایانی خود را طی می کند و این امر نیز در آینده نزدیک محقق می شود و بر اساس اولویت نسبت به پرداخت مطالبات  ذینفعان اقدام می شود.

فدایی دولت ضرورت صیانت از نیروی کار در  مناطق متبوعش را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرایط نامناسب اقلیمی در شهرستانهای محل استقرار صنایع انرزی بر جنوب ایجاب می کند تا  نیروهای متخصص و زبده بخصوص نیروهای بومی از مزایای  قانونی برخوردار شوند و به صورت عادلانه و  بر اساس کارایی از حقوق  دریافت کنند که در این زمینه  و با هدف یکسان سازی  نظارت کامل می شود.

مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان با اشاره به روند مناسب  اجرای طرح های در دست احداث  این مناطق ادامه داد: این دو منطقه مکمل  صنعتی شدن  جنوب کشور می باشند و  در پرتو تعامل و همگرایی در صدد هستیم  زمینه توسعه این مناطق را که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و  خلق ارزش افزوده برای کشور می شود را بیش از پیش فراهم آوریم.

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استقرار صنایع انرژی بر در سواحل جنوبی کشور در استان های فارس و هرمزگان و با وسعت بالغ بر ۱۸ هزار هکتار تهیه شده است.