استانی اقتصادی

۳۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان پاسارگاد رفع تصرف شد

شیراز _ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد از رفع تصرف ۳۵ هکتار از اراضی ملی به نفع دولت خبر داد.

حسن خسروانیان گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاسارگاد نهال های غرس شده و صیفی جات کشت شده در سطح ٣٥ هکتار که بصورت غیر مجاز در اراضی ملی پلاک مشهور به قصرالدشت کشت شده بود، قلع و قمع گردید.

وی اظهار داشت: حکم صادره بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و با حضور نیروی انتظامی شهرستان و مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی پاسارگاد اجرا شد.

وی افزود: پیگیری‌های قضائی برای بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده عملیات خاکریزی توسط یک دستگاه لودر جهت تعیین مرز اراضی ملی در منطقه انجام و وضعیت اراضی به حالت سابق برگردانده شد.

خسروانیان ضمن اشاره به پرونده‌های خلع ید شده از سوی محاکم قضائی خاطرنشان کرد: در صورت تکرار تخلف و عدم پیروی از دستورات قضائی بر اساس ماده ۶۹۳ قانون، پرونده تخریب مجدد تشکیل و شخص متخلف علاوه بر پرداخت خسارت، از ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت عرصه‌های جنگلی و مرتعی و همکاری مؤثر مردم در جلوگیری از تجاوز و تخریب به این عرصه‌ها تصریح کرد: مردم و شهروندان استان بویژه بهره برداران و روستاییان در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف، قطع و زغال گیری از درختان جنگلی و سایر تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی سریعاً مراتب را به سامانه رایگان ١٥٠٤ اطلاع دهند.

شهرستان پاسارگاد در ١١٠ کیلومتری شمال فارس واقع شده و دارای ١٤٨ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.