اجتماعی استانی سیاسی

اختلاس و امتیازطلبی در مکتب علوی ممنوع است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان تاکید کرد: در جامعه اسلامی و نظام برخاسته از مکتب علوی، اختلاس و دستبرد به اموال عمومی و امتیازطلبی، باج‌خواهی و خیانت به بیت‌المال ممنوع است.

آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران در مسجد امام رضا(ع) بندرعباس با شاره به فضلیت شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: لیالی قدر فرصت خوبی برای خودسازی است و باید از این ظرفیتی که خدا در اختیار ما قرار داده، بهترین بهره را ببریم. در ادبیات اهل عرفان و سلوک چنین آمده که در این شب می‌توان ره صدساله را یک شبه پیمود.

وی با بیان اینکه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان شب فراخوان خداست، افزود: هر کسی با هر سابقه‌ای می‌تواند با حضور در این مراسم، از فضائل امشب بهره لازم را ببرد چراکه در این شب بافضیلت، ابواب رحمت خدا بر روی همه باز است و هیچ کس نباید از رحمت خدا نومید شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان در ادامه با بیان اینکه خداوند امشب اراده کرده که  همه را مشمول عفو و رحمتش قرار دهد، گفت: امشب شب عفو عمومی پروردگار است و خداوند همه گناهان را می‌آمرزد.

آیت‌الله حسینی خراسانی اضافه کرد: اگر کسی تصمیم راستین گرفت که بسوی خدا بازگردد طبعا اراده می‌کند که با جبران کاستی‌ها زمینه برخورداری از رحمت خداوند را فراهم سازد. یکی از این کاستی‌ها حق‌الناس است، تضییع حقوق و روا داشتن ظلم و ستم و همچنین تصرف ناحق مال دیگران،  تجاوز به حریم افراد، از بین بردن آبروی کسی به واسطه زبان، تهمت همه و همه حق الناس است. اگر شرایط حلالیت طلبیدن از افراد میسر نیست، امشب لحظه قرآن به سرگرفتن و دعا، برای آمرزش و مغفرتشان دعا کنیم.

وی با اشاره به شخصیت والای انسانی گفت: امشب شب قدر است و شب بندگی خدا و شب توبه است. شب ۲۱ ماه مبارک رمضان شب بازگشت به سوی خدا و آشتی با خدای مهربان است. امشب شب علی(ع) است. همان کسی که بزرگترین بنده خدا در نظام هستی بعد از وجود مقدس  پیامبر(ص) است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان ادامه داد: سراسر زندگانی حضرت علی(ع) و وجود مبارک آن حضرت در خدمت دین خدا بود. امیرمومنان در تمام دوران زندگانی خود حتی یک لحظه از مسیر بندگی خدا غافل نشد.  

وی اظهار داشت: همه با مجاهدت در راه خدا تحریم‌ها را تحمل کرده و محاصره اقتصادی را پذیرفته‌ و در صحنه‌های  جنگ و خطر حضور یافته‌اند برای حفظ وحدت اسلامی خون‌دل‌ها خورده و برای یاری دین مبین اسلام از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌اند، این برای همه موحدان و خداشناسان و عدالت‌خواهان و  همه کسانی که خود را بنده خدا می‌دانند، درس بزرگی است.

آیت‌الله حسینی خراسانی، عدالت‌خواهی را یکی از درس‌های بزرگی خواند که حضرت علی(ع) به بشریت داده است و گفت: مشکلات و کاستی‌هایی در کشور وجو دارد فکر نکنید مشکلات اساسی امروز کشور ما مشکلات میعشتی، بیکاری، گرانی و تحریم است. البته همه این مشکلات را ما داریم که در جای مناسب فریاد می‌زنیم اما به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، کمبود جدی و مشکل امروز کشور و جامعه اسلامی علیرغم همه تلاش‌های‌ صورت‌گرفته کمبود عدالت است.
 
وی گفت: امروز عبادت برای مسؤولین، اجرای  عدالت است. یک ساعت عمل به عدالت، اجرا و اقامه آن و پیاده شدن عدالت در جامعه از هفتاد سال عبادت بالاتر است. عالی‌ترین عبادت برای همه و خصوصا برای دولتی‌ها و حکومتی‌ها، مسؤولین نظام، تلاش در راستای تحقق عدالت در جامعه است؛ همان چیزی که در زندگانی امیرالمومنین(ع) اصل و محور است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان ادامه داد: حضرت علی(ع) فرموده است در جامعه ای که عدالت پیاده شود فقر فلاکت و فاصله فاحش غیرقابل طبقاتی و ظلم و ستم اقتصادی برچیده می‌شود؛ این بدان معناست که ریشه تمام فقر جامعه در تحریم‌های ستمگران نیست، بلکه این فقر بیانگر ضعف عدالت در جامعه است.

حسینی خراسانی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی و در نظام برخاسته از مکتب علوی، اختلاس و دستبرد به اموال عمومی و امتیازطلبی، باج‌خواهی و خیانت به بیت‌المال ممنوع است، گفت: همه باید تلاش کنند که در جامعه اسلامی عدالت رعایت شود.

وی در پایان خطاب به همه اقشار مختلف مردم گفت: امروز دشمن با استفاده از تمام توان در صدد  ضربه زدن به ایمان، دین، مکتب، فرهنگ و انقلاب ماست. تمام تلاش دشمن بر این است که جوانان را از اسلام جدا کند. ما نیز با پیوند با امام و رهبری و شهدا تلاش می‌کنیم دشمن را ناکام بگذاریم و با قاطعیت می‌گوییم که ما از علی(ع) و خاندان او جدا نمی‌شویم.