بین الملل

کدام کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی سلاح می‌خرند؟

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نام کشورهای عربی که بیشترین میزان اسلحه را از این رژیم خریداری می‌کنند، افشا کرد.

«یوسی ملمان» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو»‌ در گزارشی اعلام کرد، این رژیم قانونی مبنی بر ممنوعیت فروش و خرید سلاح  با «کشورهای عربی متخاصم» دارد اما علیرغم همه این قوانین، سلاح و ابزارهای جنگی به تعدادی از کشورهای عربی می‌فروشد.

وی در ادامه افزود، کشورهای مذکور که به آنها سلاح فروخته می‌شود «اردن، مصر، سعودی، منطقه کردستان در عراق، امارات عربی متحده، بحرین و چند کشور دیگر» هستند.

ملمان سپس اعلام کرد، این رژیم تصمیم گرفته عراق را از لیست «کشورهای متخاصم» بیرون بیاورد اما «ایران و سوریه» همچنان در لیست مذکور قرار خواهند داشت.

وی افزود: این قانون (ممنوعیت دادوستد با کشورهای متخاصم) از زمان قیمومیت بریتانیا (بر فلسطین) در سال ۱۹۳۹ وجود داشته و تمام دولت‌های اسرائیل از سال ۱۹۴۸ (اشغال فلسطین و تأسیس رژیم جعلی اسرائیل) به آن پایبند بوده‌اند؛ از جمله کشورهایی که در لیست کشورهای متخاصم وجود دارند سوریه، لبنان، یمن و ایران هستند.

اخیرا «الی گایزلر» یکی از کارمندان پیشین مرتبط با برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی که مسئولیت حفاظت از بسته‌های رادیواکتیو را برعهده داشت، اعلام کرد، تل‌آویو حتی در زمان جنگ شش روزه بمب اتمی در اختیار داشته و آماده استفاده از آن بوده است