اجتماعی استانی بین الملل سیاسی

طنین «مرگ بر اسرائیل» در سراسر کشور

راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور آغاز شد، مردم ایران اسلامی امروز خشم و نفرت خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌کنند.

مردم ایران اسلامی امروز خشم و نفرت خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌کنند.

طیف‌های مختلف مردم ایران اسلامی در حمایت از قدس اشغالی آمده‌اند تا نشان دهند همچنان رهرو شهیدان و مدافعان اسلام خواهند بود و بنا به گفته رهبر انقلاب در حمایت از مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین آماده جانفشانی هستند.

امام خمینی در سال ۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید و آن روز را روز مقابله مستضعفین با مستکبرین اعلام کرد. امام خمینی طی یک سخنرانی در جمع مردم قم گفت: من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند و ما در مقابل اجانب با تمام قوا ایستاده‌ایم، و نخواهیم اجازه داد کسان دیگر در مملکت ما دخالت کنند، و مسلمین نباید اجازه بدهند که کسان دیگر در ممالکشان دخالت کنند. روز قدس روز امتیاز حق از باطل است، روز جدایی حق و باطل است.

رهبر معظم انقلاب نیز در سال ۸۸ در افتتاحیه همایش غزه فرمودند: فلسطین آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌ای نداشته باشید. فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم بر خواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد؛ در اینها هیچ تردیدی نیست؛ اما بدنامی آمریکا و بدنامی غرب برطرف نخواهد شد. اینها همچنان بدنام خواهند بود. شکی نیست که بر اساس حقایقی که خدای متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ی جدید شکل خواهد گرفت. این خاورمیانه، خاورمیانه‌ی اسلام خواهد بود.

اما امروز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب سراسر کشور قدم به قدم در مسیری گام برمی‌دارند که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ به جهانیان نشان داد. مسیری که روز جدایی حق و باطل است.

مشهدالرضا حامی قدس

مشهدالرضا همچنان قلب تپنده انقلاب است و راهپیمایی روز قدس پرشور و با صلابت شروع شده است. در تمام مسیر راهپیمایی تا حرم مطهر امام رضا(ع) حضور پرشور مردم به چشم می‌خورد و کسانی که از خیابان‌های نزدیکتر به انتهای مسیر به راهپیمایی پیوستند سعی دارند سریعتر خود را به ابتدای راهپیمایی برسانند تا در کنار همشهریان و هم‌وطنان خود در راه آزادسازی قدس و مخالفت با توطئه «معامله قرن» گام بردارند.

آیت الله علم الهدی: ۸۰ میلیون انسان در مقابل دشمنان قرار دارند نه یک نظام و کارگزاران آن

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی که از مهدیه مشهد به جمع راهپیمایان روز قدس اضافه شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در روز قدس این واقعیت را نشان می‌دهد که آمریکا و صهیونیست در مقابل ۸۰ میلیون انسان هستند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی تصریح کرد: یعنی مقابله دشمن با یک جریان ملت ۸۰ میلیونی است و فقط با یک نظام و کارگزاران یک نظام طرف نیست.

امام جمعه مشهد حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس را دارای پیام مهمی برای دشمنان دانست و تاکید کرد: این حضور نشان می‌دهد هیچ چیز جلودار ما نیست، نه تحریم اقتصادی نه جنگ و دشمنان بدانند ما این مسیر را انتخاب کردیم و چهل سال دومش را هم ادامه می‌دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی و استاندار خراسان رضوی علیرضا رزم‌حسینی نیز به جمع راهپیمایان پیوستند.

سعید جلیلی در مشهد: جبهه استکبار با «معامله قرن» به دنبال اهداف اقتصادی است

سعید جلیلی ظهر امروز در مراسم سخنرانی راهپیمایی روز قدس در جوار حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه روز قدس مبدأ هوشیاری مسلمانان است، گفت: امت اسلام با نظام سلطه مواجه است و زمانی می توانیم حرکت درست داشته باشیم که از شرایط به شناخت درستی رسیده باشیم و راهبرد خود را بدانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه باید ابزارها و اهداف خود را در مبارزه با نظام سلطه به خوبی شناسایی کنیم، افزود: در موضوع فلسطین معامله قرن مطرح می شود که اهداف اقتصادی را دنبال می کند و قرار است جبهه استکبار در حوزه اقتصاد علیه ملت های منطقه وارد شود.

پایتخت انقلاب در خروش برای دفاع از قدس

مردم روزه دار شهر قم با وجود گرمای هوا حضوری پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته و این حرکت غرور آفرین مشتی محکم بر پیکره رژیم کودک کش صهیونیستی بود.

آیت الله نوری همدانی در حاشیه راهپیمایی شهر قم گفت: طرح «معامله قرن» طرحی شکست خورده است. امروز حضور ملت در راهپیمایی روز قدس یادآور این سخن است که مسئله فلسطین مسئله نخست دنیای اسلام است.

آیت الله مکارم شیرازی نیز گفت: حضور مردم مسلمان در راهپیمایی روز جهانی قدس ضربه سنگینی بر اسرائیل است و نسل های جدید اسرائیل را از سرزمین های اسلامی بیرون خواهند کرد. صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که موضوع قدس فراموش می شود، ولی ابتکار امام (ره) سبب شد روز قدس هر سال تکرار شود و نسل های جدید آماده می شوند که اسرائیل را از سرزمین‌های اشغالی بیرون کنند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز از دیگر شخصیت‌های حاضر در راهپیمایی شهر قم بود.

آیت الله عبدالله جوادی آملی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با تقدیر از حضور باشکوه و حماسی ملت ایران و دیگر مسلمانان جهان اظهار کرد: جریان ننگین معامله دو قرن دو خطر وخیم برای اسلام در پی دارد. در این جریان علاوه بر اهانت به مسجد الاقصی، حقوق ملت مظلوم فلسطین پایمال شده است و بر همه ما لازم است که از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنیم و این حضور ملت در راهپیمایی روز قدس نیز دفاعی باشکوه است.

رئیسی در خراسان جنوبی: معامله قرن به مقاومت قرن تبدیل خواهد شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس، با اشاره به معامله قرن مطرح‌شده از سوی آمریکا عنوان داشت: آن‌ها می‌خواهند مسئله‌ای به نام فلسطین و مقاومت و مجاهدت برای همیشه از سر اسراییلی‌ها برداشته شده و در صحرای سینا با پول سعودی و اماراتی برای فلسطینی‌ها خانه‌سازی کنند و همچنین برای فلسطینی‌ها و آن دسته از افراد فلسطینی که در کشورهای دیگر هستند به آن‌ها تابعیت دهند که هوس آمدن به فلسطین را نکنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آن‌ها به دنبال این هستند که برای همیشه موضوع فلسطین و فلسطینی را تمام کنند، اعلام کرد: معامله قرن به مقاومت قرن تبدیل خواهد شد.

حاج‌صادقی در رشت: اسرائیلی‌ها انقلاب اسلامی را مرگ تدریجی خود می‌دانند

حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اعتراف سرکردگان رژیم اشغالگر که انقلاب اسلامی را مرگ تدریجی خود می‌دانند، گفت: این رژیم معتقد است که سنگ‌های در دست فلسطینیان به موشک‌های دوربردی برای نابودی آن‌ها تبدیل‌شده است.

حاج‌صادقی با اشاره به وحشت آمریکا از انقلاب اسلامی گفت: آمریکا، رژیم اشغالگر و آل سعود بداند، این ملت گوش‌به‌فرمان رهبر خود در صورت کوچک‌ترین دستوری آن‌ها را یکجا نابود خواهند کرد.

مشت محکم البرزی ها بر دهان آمریکا و اسرائیل

حضور پرشور مردم قبل از شروع راهپیمایی در مسیرهای اعلام شده نشان می دهد آرمان فلسطین و دفاع از مظلوم در دل های مردم استان البرز همواره جای دارد و تقارن روز قدس و ماه میهمانی خدا معنویت و حماسه در فرهنگ این ملت تجمیع کرده است.

در تمام مسیر راهپیمایی حضور پرشور مردم به چشم می‌خورد و مردم از پیر وجوان سعی دارند سریعتر خود را به ابتدای راهپیمایی برسانند.

مردم با شعارهای «مرگ بر صهیونیست جهانی»، «مرگ بر آمریکا» ، « اسرائیل کودک کش» و «یا مهدی ادرکنی» حرارتی به راهپیمایی بخشیده اند.

مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن محکومیت معامله قرن آن را خواب تعبیر نشدنی اسرائیل و آمریکا در منطقه دانسته اند.

قالیباف در کرج: اسلام این تکلیف را بر عهده ما گذاشته است که از مظلوم دفاع کنیم

محمد باقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در سخنرانی روز قدس در مصلی بزرگ کرج با بیان اینکه انقلاب را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، گفت: روز قدس روزی است که باید ملت های مستضعف در مقابل مستکبرین اعلام وجود کنند؛ اسلام این تکلیف را بر عهده ما گذاشته است که از مظلوم دفاع کنیم.

قالیباف افزود: مقاومت این جبهه افتخار آفرینی برای جبهه مقاومت را به دنبال داشت؛ نباید تصور کنیم به دلیل داشتن تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا پیروز خواهند شد چرا که آیات قرآن خبر از پیروزی جبهه مقاومت می دهد و امدادهای الهی همواره کمک حال این جبهه بوده است.

حلاوت روز قدس در میدان امام(ره) اصفهان

میدان امام اصفهان همواره شاهد صحنه‌هایی از حماسه و عشق‌آفرینی تربیت‌یافتگان مکتب حسینی بوده و هست و امروز جمعیت مومنان با زبان روزه و با وجود گرمای هوا، چون قطرات باران رحمت الهی از خانه‌ها و کوی و برزن به هم پیوستند و مسیرهای راهپیمایی مانند رودخانه‌هایی، خار و خاشاک ظلم و نفاق را جارو می‌کند و آرام آرام به دریای میدان امام سرازیر می‌شوند.

این جمعیت و شور نویدبخش روزی خواهد بود که ان‌شاء‌الله دریای ظلم‌ستیزی مردم جهان به زودی، پلیدی و ستم را از چهره دردمند قبله اول مسلمانان پاک کند.

دیار آذربایجان همپای جلودار حامی قدس 

جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش

اینک امام ما علم بگرفته بر دوش

تکبیرزن، لبیک‌گو، بنشین به رهوار

مقصد دیار قدس، همپای جلودار

امروز خیابان‌های شهر تبریز نیز مملو از روزه‌دارانی بود که به خوبی می‌دانستند که این بار خواب روزه‌دار عبادت نیست و خیانت است، از این‌رو به اتفاق خانواده و دوستان خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و سیلی محکمی به گوش صهیونیست‌ها نواختند. 

یکی با خانواده و یکی تنها و دیگری با دوستان جدید و قدیمی خود به خیابان‌ها آمده‌ و فریاد القدس‌لنا سر می‌دهد.

سردار صفوی در اهواز: معامله قرن، فرزند مرده‌ای است که متولد نخواهد شد

سردار سیدیحیی رحیم صفوی امروز در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز، اظهار کرد: به نمایندگی از مقام معظم رهبری، سلام ایشان را به همه راهپیمایان و مردم صبور و شجاع استان خوزستان می‌رسانم. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: حمایت انقلاب اسلامی از قدس شریف یک حمایت تاکتیکی نیست، بلکه برخواسته از اعتقادات قرآنی و در تداوم از آرمان‌های انقلاب و یک راهبرد اساسی و غیر قابل تغییر است که تا محو این رژیم اشغالگر ادامه خواهیم داد.

صفوی عنوان کرد: معامله قرن، فرزند مرده‌ای است که متولد نخواهد شد و همچون سایر توطئه‌ها، به نتیجه نخواهد رسید. معامله قرن یعنی تضییع حق بازگشت میلیون‌ها فلسطینی و تجزیه بخش‌هایی از کشورهای همسایه فلسطین است.

صفوی با بیان اینکه کسانی که تاریخ نخوانده باشند مجبور به تکرار تاریخ خواهند شد، اظهار کرد: طی ۷۰ سال گذشته، انگلیسی‌ها و امریکایی‌ها در توطئه‌ای بزرگ، فلسطین را اشغال کردند و فلسفه آن ایجاد بحران و تفرقه‌افکنی و سلطه بر کشورهای منطقه است. 

مصلحی در شهرکرد: روز قدس، یکی از افتخارات امام خمینی (ره) است

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی ظهر امروز در جمع مردم شهرکرد که در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند، گفت: روز قدس یکی از افتخارات معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

جانشین دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه در یک مقطعی در کشور توطئه ترور در سطح گسترده دنبال می‌شد، بعد از آن توطئه جنگ تحمیلی بود که هشت سال کشور را تحت تاثیر قرار داد، افزود: بیش از نیمی از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری پرداختن به تاریخ است یعنی بخش عمده این بیانیه بررسی تاریخ ۴۰ ساله انقلاب است چراکه بشر بدون عبرت گرفتن از تاریخ و بهره‌برداری از احساسات تاریخی نمی‌تواند پیشرفتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و عقبه آن دقیقا براساس طراحی صهیونیست‌ها بود و بعد از آن نیز دوران تهاجم فرهنگی سنگین دشمن بود، ادامه داد: در همه این توطئه‌ها کار مهمی که انقلاب انجام داد صف‌آرایی دنیای اسلام در برابر استکبار است.

وزیر اطلاعات در مازندران: بحث مذاکره به دلیل پیروزی است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه آل‌سعود دست در دست رژیم صهیونیستی گذاشته و سرانجام از دستان مردم مسلمان سیلی خواهد خورد، گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس در خطر است و هر زمانی احساس می‌کردند رژیم اشغالگر قدس به پیروزی برسد حرفی از مذاکره نمی‌زدند اما هر زمانی که احساس می‌کنند فلسطین در حال پیروزی است حرف از مذاکره می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه هدف صلحی که آنها مطرح کردند فقط حفظ موجودیت و بقا رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: رژیم صهیونیستی چیزی جز زور و قدرت نمی‌فهمد، باید با آنها با زبان زور حرف زد باید پاسخ قدرتمندانه دریافت کنند.

شیراز یک صدا: مرگ بر اسرائیل

مردم مؤمن و شهید پرور شیراز همراه با سایر مسلمانان جهان هم ‌صدا و همراه با مردم مظلوم فلسطین با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس مشت محکمی را بر دهان استکبار جهانی کوبیدند.

شیرازی‌ها امروز برای تحقق آرمان ‌های جهان اسلامی و فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شدند تا انزجار و تنفر خود را از جنایتکاران جهان اسلام نشان دهند.

راهپیمایان شیرازی با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با عناوین «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا» از میدان امام حسین حرکت کردند و با تجمع در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

بجنوردی‌ها هم آمدند

 مردم دلاور و غیور باب الرضا، گنجینه فرهنگ‌ها، با حضوری حماسی و متفاوت نسبت به سال‌های گذشته راهپیمایی روز قدس را با دهان‌های روزه و البته در هوایی بهاری برگزار کردند.

مردم دیار گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها از اقوام مختلف و گوناگون در این راهپیمایی حضور داشتند و اقشار مختلف مردم دوشادوش یکدیگر با بانگ‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نسبت به استکبار جهانی ابراز انزجار کردند و حمایت خود از مظلومین جهان ازجمله مردم فلسطین را شعار «فلسطین، فلسطین حمایتت می‌کنیم» به تمام دنیا اعلام کردند.

خروش مردم روزه‌دار بام ایران در حمایت از فلسطین

مردم روزه‌دار چهارمحال و بختیاری با سر دادن شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر آل سعود خائن”، “نه سازش نه تسلیم نبرد با اسرائیل” “رژیم آل صعود قاتل کودکان است”و… انزجار خود را از رفتارهای ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل نشان دادند.

وزیر دفاع در زنجان: توطئه‌های دشمنان شکست خواهد خورد

امیر سرتیپ امیر حاتمی ظهر امروز در جمع راهپیمایان زنجانی روز جهانی قدس، با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم زنجان اظهار کرد: امروز هر چه داریم مدیون امام راحل و خون پاک شهدا و جانبازان نظام و انقلاب هستیم و باید قدردان آنها باشیم.

وی با بیان اینکه روز قدس از تدابیر امام راحل است که برکات زیادی برای مردم فلسطین و مظلومان جهان داشت، تصریح کرد: امروز شاهد برکات این انتخاب هستیم.

امیر حاتمی با طرح این سوال که چرا رژیم صهیونیستی مورد حمایت غرب و استکبار جهانی است و جنایات آنها دیده نمی‌شود، ادامه داد: کسانی که امروز مردم فلسطین را مورد ظلم قرار می‌دهند، روزگاری از بسیاری از کشورهای اروپایی اخراج شدند و به همین دلیل و برای اینکه از شر آنها خلاص شوند، آنها را به فلسطین هدایت کردند.

وزیر دفاع افزود: کشورهای اروپایی و غرب برای اینکه بتوانند از وحدت و اتحاد مسلمانان جلوگیری کنند، مردمی را به فلسطین کوچاندند تا کشور دولت غاصب صهیونیستی را برای رسیدن به منافع خود تشکیل داده و کشورهای اسلامی را مورد چپاول و غارت قرار دهند. 

وی با بیان اینکه لابی‌های صهیونیستی در راستای حمایت از این رژیم در تلاش هستند تا اجازه فشار به این رژیم کودک‌کش صهیونیستی را ندهند، تصریح کرد: با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام راحل، این توطئه شکست خورده است.

همدان سراسر خشم انقلابی علیه رژیم غاصب اسرائیل

مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان از پیر و جوان گرفته تا زن و مردم با حضور در راهپیمایی بار دیگر استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی خود را با شعار«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» فریاد زدند.

پیرمردان و پیرزنان با قدی خمیده، مادران و پدران با فرزند در آغوش، دخترکانی با چادر‌های کوچک خود، جوانان و نوجوانان و… همه و همه آمدند تا بار دیگر از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

آذربایجان غربی شعار همدلی با قدس سر داد

امروز ارومیه میدان حضور مردان و زنان روزه داری بود که مشت های گره کرده خود را با ایمانی قلبی از پیروزی نزدیک قلب اسلام در سرزمین‌های اشغالی بالای سر تکان می دادند و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می گفتند.

امروز خیابان‌های ارومیه فوج فوج مردمی را در خود جای داده بود که با قلبی مالامال از خشم هر چه فریاد داشتند بر سر آمریکا و اسرائیل و متحدانش برآوردند تا یکبار دیگر به گوش ابرقدرت های جهان برسانند، فلسطین تنها نیست.

عکاسان، خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جمعی خارجی امروز مبهوت حضور چشمگیر ملت ایران در جای جای نقاط مختلف کشور در صحنه دفاع از مسلمانان فلسطین بودند.

امروز حضور شکوهمند مرد و زن ایرانی در خیابان های ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان‌غربی پیکر نحیف و رو به موت اسرائیل را ضربه ای دیگر شد تا روزهای افول منفورترین رژیم تاریخ نزدیک و نزدیک تر شود.