اقتصادی

بانک صادرات ایران پیشران توسعه صنعت ملی

یکی از رسالت هایی که متوجه بنگاههای بزرگ مالی و پولی هر کشور است ،مشارکت در  خلق ارزش افزوده و ارتقای کمی و کیفی صنعت و اقتصاد ملی است  که  با نگاهی به پیشینه بانک صادرات ایران در می یابیم این بانک طی دهه های متوالی فعالیت در عرصه بانکداری همواره به عنوان پیشتاز این نوع موسسات برای گره گشایی از مشکلات و  حل و فصل  کلاف های سردرگم نقش افرینی کرده است.

در چند ساله اخیر و در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی بانک صادرات ایران مبادرت به پرداخت تسهیلات حمایتی کرده است  که در بحرکت در آوردن چرخ اقتصاد خرد  و واحدهای تولیدی کوچک ایفای نقش کرده است.

علاوه بر این بانک صادرات به عنوان بانک عامل کنسرسیوم بانک ها در تامین منابع مالی طرح های بزرگ اقتصادی و صنعتی  عهده دار نقش مهمی بوده  که به صورت مصداقی  گشایش اعتبار و تامین منابع مالی برای فعال کردن مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد شایسته اشاره  است که به اذعان دکتر کرباسیان معاون وقت وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو بدون مشارکت و پیشگامی  این بانک امکان اندیشیدن به آغاز عملیات اجرایی این پروژه بزرگ ملی پس از مدتها وقفه  وجود نداشت.

بنا به  سوابق موجود اجرای این پروژه به صورت سه جانبه بین شرکت تأمین سرمایه غدیر، ایمیدرو و کنسرسیومی متشکل از ۵ بانک تجارت، ملت، صنعت و معدن،‌ ملی و صادرات به امضاء رسید  و بانک صادرات  در این عرصه  به مراتب  بیش از حد انتظار ظاهر شد و در قاموس  مجموعه ای معتبر   وظایف محوله را انجام داد.

موقعیت ممتازی  که با افتتاح آلومینیوم جنوب در نیمه نخست سال جاری  فراروی صنعتگران کشور بخصوص فعالین در  زمینه صنایع پایین دست آلومینیوم  ایجاد می کند  سبب شد تا متولیان بانک صادرات برای تامین منابع مالی مورد نیاز این صنایع نیز اعلام آمادگی کنند  تا از این رهگذر منجر به  ایجاد فرصت های شغلی فراوانی  شود.

بگفته کارشناسان  تولید ٣٠٠ هزار تن  آلومینیوم  در فاز نخست بهره برداری از این مجتمع بزرگ  اثر مهمی در جهش  تولید این محصول استراتژیک دارد و ایران را به عنوان یکی از بازیگران اصلی آلومینیوم منطقه تبدیل می‌کند و به همین منظور برای تکمیل زنجیره این صنعت مهم، هماهنگی همه نهادهای اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی شرط لازم تحقق این مهم است که  سهم بانک صادرات ایران به عنوان یکی از پشتوانه های مراکز صنعتی و استقرار کانونهای صنعتی و اقتصادی  اثر بخش است.

بانک صادرات در اوج تحریم ها و با اتکا به سیستم و شبکه چالاک درون و برون کشور  موفق به تامین اعتبار برای هزاران طرح کوچک و بزرگ  اقتصادی و صنعتی شده و همپای مسئولان دیپلماسی کشور برای غلبه بر چالش ها و پوست اندازی برای نقش آفرینی بی بدیل در سپهر اقتصاد ایران می کوشد.

این بانک نام آشنا و شهره به حمایت از اقتصاد ملی در فعال کردن بسیاری از واحدهای تولیدی مهم کشور نقش ارزنده ای داشته است که منطقه ویژه اقتصادی لامرد و صنایع مستقر در  آن نمادی از این امر می باشد.

به گزارش آژانس خبری تحلیلی آزاد ، بر همین مبنا “فدایی دولت ” مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان ابراز امیدواری کرد تا در پرتو تعامل با بانک صادرات صنعتگران کشور برای رونق تولید ملی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیش از پیش چتر حمایتی خود را بر فراز فعالین این منطقه بگستراند.