سیاسی

تاکید رییس دادگستری فارس بر حمایت از منطقه ویژه اقتصادی لامرد

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: اهمیت منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان و کشور ایجاب می کند تا از ظرفیت های قانونی برای تسهیل روند توسعه آن  استفاده شود و دادگستری نیز در همین راستا اقدام می کند.

 حجت الاسلام سید کاظم موسوی عصر چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد  افزود: یکی از مهم ترین سازو کارهایی که  برای غلیه بر چالش های موجود در ابعاد اقتصادی و اجتماعی  در اختیار داریم حمایت از فعالین صنعتی و اقتصادی برای  گسترش فعالیت ها و برنامه های  تولیدی  است که همراستا با منویات مقام معظم رهبری در این زمینه یکی از مهم ترین کانونهای تولید کشور در جنوب استان فارس از حمایت همه جانبه برخوردار می باشد.

وی اضافه کرد: البته انتظار می رود مدیران صنعتی به مولفه های اجتماعی مناطق پیرامونی و بهره مند شدن  ساکنان مناطق مجاور  صنایع  از مواهب و آثار سازنده ناشی از استقرار صنعت توجه داشته باشند و با انتصاب مدیری ارزشمند و متعلق به جامعه ایثارگری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اطمینان داریم به این مسایل  بصورت شایسته توجه می شود.

رییس کل دادگستری فارس  تصریح کرد: تامین  امنیت برای سرمایه گذاران در این منطقه دارای اهمیت است و خوشبختانه  دستگاههای ذیربط در این خصوص اهتمام ویژه ای دارند.

موسوی ادامه داد: یکی از  مسایلی که اغلب در مسیر توسعه طرح های صنعتی وجود دارد،وجود معارضین اراضی  دارای کاربری  صنعتی است که برای این منظور نیز در چارچوب قوانین و مقررات مهیای همکاری می باشیم.

 در این دیدار دکتر فریدون فدایی دولت مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز از حمایت مسئولان اجرایی و قضایی استان فارس و شهرستان محل استقرار این کانون صنعتی استان  به ویژه دادگستری و دادسرای شهرستان لامرد  تقدیر کرد.

وی ضمن تقدیر از همراهی  مردم شهرستانهای لامرد و مهر  گفت: مبنای کار را بر تعامل و همکاری برای برون رفت از برخی مشکلات قرار داده ایم و  امور را از مجاری قانونی و با هدف تسریع در دستیابی به اهداف پی گیری می کنیم.

فدایی دولت با ارایه گزارشی از روند اقدامات زیر ساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان کانون محوری صنعت جنوب فارس  افزود: در آینده نزدیک شاهد جهش چشمگیر در فعالیت ها و آغاز تولید بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور و در نتیجه رونق کسب و کار و ایجاد  فرصت های شغلی پایدار برای ساکنان بومی و دیگر نیروهای متخصص در سطح استان می باشیم.

بگفته  مشاور اقتصادی و جذب سرمایه گذاری  استاندار فارس با هدف اجتناب از خام فروشی در حوزه نفت ، گاز و آلومینیوم  مذاکراتی با سرمایه گذاران جدید در حوزه  های پایین دست نفت، گاز، انرژی خورشیدی و صنایع پایین دست آلومینیوم  به عمل آمده که در مواردی منجر به تمهید شرایط بمنظور واگذاری زمین  شده است.

بهره برداری فاز  نخست آلومینیوم به ظرفيت ٣٠٠ هزار تن و اجرایی شدن چند پروژه مهم بخش خصوصی در آینده نزدیک این قطب صنعتی جنوب استان فارس را به کانون توجه محافل اقتصادی کشور و عامل پویایی اقتصاد ملی مبدل می کند.