استانی سیاسی

وزیر نیرو به آب و فاضلاب خوزستان توجه ویژه‌ کند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: از دولت درباره آب و فاضلاب استان استمداد دارم؛ مسوولان استانی و محلی ما در حد توان تلاش می‌کنند اما در مناطق مختلف اهواز با قطعی آب مواجه هستیم و حتی در مناطقی آب با فاضلاب تلاقی پیدا کرده و بوی تعفن می‌دهد.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار کرد: سیل و سیل زدگان همچنان اولویت استان هستند؛ این را مکرر عرض میکنم و شما مردم و تمام مسوولین آگاه هستید تا زمانی که آرامش به کانون خانواده‌های سیل‌زدگان برنگردد همچنان اولویت اول استان بحث سیل و سیل‌زدگان است.

وی افزود: از دولت در راستای ملاحظه آب و فاضلاب استان استمداد دارم؛ مسوولان استانی و محلی ما در حد توان خود تلاش می‌کنند اما در حال حاضر که اینجا نشسته‌ایم در مناطق مختلف کلانشهر اهواز با قطعی آب مواجه هستیم و حتی در مناطق گوناگونی آب با فاضلاب تلاقی پیدا کرده و بوی تعفن میدهد و فاضلاب بر سطح زمین جاری است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: مسوولین در مناطق حاشیه و غیرحاشیه در حال تلاش هستند، اما استمداد ما از دولت و مخصوصا از وزیر نیرو از این جهت است که رفع این مشکل اعتبار کلانی می‌خواهد؛ این خواسته مردم تنها به اهواز تعلق ندارد بلکه در سفرهای مختلف من به سایر نقاط استان و روستاهای متعدد همین مطالبات است، چرا که بسیاری از این روستاها با کمبود آب مواجه‌ هستند و تامین آب شرب آن‌ها با تانکر است.

موسوی فرد افزود: این‌ها مطالبات مردم است و تقاضای ما از مسوولین توجه ویژه به این مسئله است؛ همچنین مخصوصا از وزیر نیرو تقاضا دارم که توجه ویژه‌ای به آب و فاضلاب خوزستان و به خصوص شهر اهواز داشته باشد.

وی در ادامه و در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: در بیانیه گام دوم نکات مهمی ذکر شده است که خواهشمندم به آن‌ها توجه کنید، همانگونه که از ابتدای انقلاب تا چهلمین سال آن هر کجا که اطاعت از امام مسلمین و ولی فقیه زمان خود داشتیم، در قله بودیم، اگر میخواهیم این نظام رشد کند باید به این منشور انقلاب توجه و جلسات متعدد علمی، تحقیقی و تحلیلی در رابطه با این بیانیه گرفته شود تا وظایف هر دستگاه مشخص شود.

امام جمعه اهواز افزود: شعارهای انقلاب مطابق با فطرت است، لذا تمام عالم متوجه انقلاب اسلامی شده‌اند؛ اگر در این چهل ساله نتوانستیم به قله راه پیدا کنیم به جهت موانع متعددی است که حتی در مسیر اولیا الهی بوده است؛ خناسان و شیاطین نمیگذارند که رسیدن به قله محقق شود اما به حول و قوه الهی اگر باور اینکه خداوند تنها قدرت عالم است و پا جای پای رهبری بگذاریم هیچ قدرتی نمیتواند در برابر قدرت ایران اسلامی قد علم کند.

موسوی فرد گفت: پیام انقلاب اسلامی فراملیتی و فرامنطقه‌ای است؛ شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ما آزادی است که مطابق با فطرت انسان‌ها، اخلاق، استقلال و برابری است و هیچگاه این شعارها کهنه نمی‌شود.

وی افزود: محورهای علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و فسادستیزی، استقلال انقلاب و کشور در همه موضوعات، آزادی ، عزت ملی در روابط خارجی و سبک زندگی اسلامی ۷ محور پایانی بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبری تاکید ویژه‌ای به آن‌ها داشته و باید مورد توجه قرار بگیرند.