استانی

ترافیک نیمه‌سنگین در محور کندوان

د‌ر حال حاضرترافیک نیمه سنگین در محور کرج-چالوس حدفاصل بیلقان تا وینه و تردد روان در محور‌های هراز‌، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت بدون هیچ‌گونه مداخلات جوی و بارش، گزارش شده است.

بر پایه اطلاعات سامانه‌‌‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ و دوربین‌های نظارت تصویری سازمان راهداری، ‌در حال حاضر اغلب جاده‌‌های کشور باز است و تردد در آنها‌ به صورت عادی جریان دارد.‌‌

کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته طبق آخرین اطلاعات حاصل از رصد ‌۲۱۵۵ دستگاه ترددشمار جاده‌ای، نسبت به روز قبل 5 درصد افزایش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۴٫۴ درصد ، اوج تردد بین ساعات 19 الی 20 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا ۵ صورت پذیرفت، هموطنان ‌‌با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند‌.‌

* وضعیت جوی و ترافیکی برخی از راه‌ها

د‌ر حال حاضر ترافیک نیمه سنگین در محور کرج-چالوس حدفاصل بیلقان تا وینه و تردد روان در محور‌های هراز‌، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت در باند رفت و برگشت گزارش شده است.

هم‌اکنون در محورهای شمالی هیچ‌گونه مداخلات جوی گزارش نشده است.

در حال حاضر ترافیک  سنگین در آزادراه تهران-‌کرج-قزوین محدوده‌های کلاک و ساسانی گزارش شده است.

‌*‌ محورهای دارای بیشترین تردد ‌در ۲۴ ساعت گذشته

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌ها تا روز شنبه ۵ ‌مرداد‌ماه ۹۸

‌تردد موتور‌سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۰۵/۰۲ تا ساعت ۶ روز شنبه مورخ ۹۸/۰۵/۰۵ از محورهای کرج-چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است، تردد موتور‌سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

‌در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه مورخ ۹۸/۰۵/۰۴ تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه مورخ ۹۸/۰۵/۰۵ از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ روز جمعه مورخ ۹۸/۰۵/۰۴ الی ۲ بامداد روز شنبه مورخ ۹۸/۰۵/۰۵ از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر‌، کامیون و کامیونت از مسیر کرج به چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

در محور هراز‌ تردد‌ تریلرها کماکان ممنوع است همچنین تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی‌ از ساعت ۶  الی ۲۴ امروز و فردا ممنوع است.

در صورت افزایش حجم تردد و نبود گنجایش جاده در راستای‌ تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌های مقطعی از مسیر شمال به جنوب یا جنوب به شمال محور‌های هراز و کرج – چالوس اعمال خواهد شد.

‌در محور آستارا-اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ ‌فردا ممنوع است.

* ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، ‌تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود  است.

‌محور قدیم خرم آباد-پل دختر، واقع در استان لرستان، از مورخ 5 فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور اهرم-فراشبند‌، واقع در استان بوشهر‌، از ساعت ۱۹ الی ۷ صبح روز بعد  از مورخ 6 فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور شهداد – اندوهجرد، واقع در استان کرمان‌، از مورخ 25 فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور شهداد – نهبندان، واقع در استان کرمان، از مورخ 26 فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

*‌ محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

‌د‌ر آزاد‌راه قم – تهران (مسیر جنوبی) از مورخ ۲ اردیبهشت لغایت 20 شهریور ۹۸، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۸ و همچنین روزهای سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۴ هر هفته، به غیر از  ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات تهیه حمل و نصب حفاظ مفصلی، حدفاصل کیلومتر ۶۰ تا ۵۰۰+۴۸، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در آزادراه ری – ورامین، واقع در استان تهران، از مورخ ۱۵ اردیبهشت لغایت 20 شهریور ۹۸، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۹ الی ۱۶ و روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ هر هفته، غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر ۰ تا ۲۴، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در آزادراه تهران– کرج– قزوین (باند جنوبی)، واقع دراستان البرز، از مورخ ۱۵ اردیبهشت لغایت 13 شهریور ۹۸، از ساعت ۲۳:۰۰ الی ۰۴:۰۰، روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات به سازی و لکه‌گیری، حد فاصل امام زاده طاهر (کیلومتر ۳۱‌) تا گرمدره ‌(کیلومتر ۱۳)، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

‌آزاد راه تهران– کرج– قزوین (باند جنوبی)، واقع دراستان البرز، از مورخ ۱۵ اردیبهشت لغایت 13 شهریور ۹۸، روزهای شنبه  از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰، روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰ و روزهای چهارشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰ هر هفته ‌غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات بهسازی و لکه گیری، حد فاصل تیر شماره ۱۱۸۰ (ابتدای حوزه محدوده آبیک) تا تیر شماره ۲۰۰ (محدوده گرمدره) تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

در آزاد راه قم – تهران، واقع در استان تهران، از مورخ ۱۵ اردیبهشت لغایت 20 شهریور ۹۸، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۹ الی ۱۶ و همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ هر هفته، ‌غیر از‌ ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر ۰ تا ۶۴، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در محور کرج– چالوس، محدوده تونل امیر کبیر (تونل شماره ۵)، واقع دراستان البرز، از مورخ ۸ اردیبهشت لغایت 20 اسفند ۹۸، از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۶:۰۰، روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و روزهای چهارشنبه هر هفته ‌غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات عمرانی مرمت فیبر نوری، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

در آزادراه تهران – کرج، واقع در استان تهران، از مورخ ۱۵ اردیبهشت لغایت 20 شهریور ۹۸، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۹ الی ۱۷ و همچنین روزهای چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ هر هفته، ‌غیر از‌ ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در محور مشهد –سرخس، واقع دراستان خراسان رضوی، از مورخ ۴ اردیبهشت تا ۴ مرداد ۹۸، ساعت ۷ الی ۱۹، به‌ دلیل اجرای عملیات عملیات لکه‌گیری روکش آسفالت در کیلومتر ۳۰۰+۷ الی ۶۰۰+۶۹‌، تردد همزمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در کمربندی بومهن (رفت و برگشت – خط سرعت)‌ واقع در استان تهران، از مورخ ۱۹ خرداد لغایت 20 شهریور ۹۸، روزهای شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۹، روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ و همچنین روزهای چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۴ هر هفته، ‌غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر ۲۲ تا ۵۰۰+۳۱ ، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در آزادراه تهران – قم و بالعکس در خط سرعت‌‌، از مورخ ۳۰ خرداد لغایت 20 شهریور ۹۸، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۷ الی ۱۹ و همچنین روزهای سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۷ الی ۱۴ هر هفته، به غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و‌ روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر ۵۰۰+۳۰ تا ۳۵، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

‌آزاد راه کرج– قزوین از بهشت سکینه تا نظر آباد‌ تا روز ۲۰ شهریور ۹۸، از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۵:۰۰ روزهای شنبه تا سه‌شنبه، ‌غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت لایه نازک ۲٫۵ سانتیمتری، یک لاین از مسیر مسدود و تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.