اجتماعی اقتصادی

بازداشت شدگان سازمان غذا و دارو در انتظار تصمیم مراجع قضایی

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت گفت: جرم بازداشت شدگان سازمان غذا و دارو ثابت نشده است و مراجع قضایی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

محمدحسین حیدری مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت تشکیل شورای نظارت بر خدمات‌‌رسانی در حوزه درمان، گفت: یکی از دغدغه‌های وزیر بهداشت در حیطه نظارت، نظارت عمومی بوده است و وی معتقد است که باید عموم مردم به فعالیت‌ها نظارت داشته باشند، در همین راستا پیشنهاد تشکیل شورای نظارت بر خدمت‌‌رسانی ارائه شد که برای عملیاتی کردن این موضوع در حوزه بازرسی پیشنهاداتی را ارائه دادیم. 

وی عنوان کرد: افراد صاحب تریبون، ائمه جمعه، NGO، سمن‌های سلامت، استانداران، پزشکی قانونی و … از جمله عواملی هستند که می‌توانند در این شورا نقش‌آفرینی داشته باشند و به نظارت بر حوزه بهداشت و درمان کمک کنند.

حیدری با بیان اینکه هنوز این شورا به صورت سیستماتیک راه‌اندازی نشده است، گفت: در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع هستیم. 

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت عنوان کرد: مردم می‌توانند تخلفات حوزه بهداشت و درمان را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند و ما بلافاصله این گزارش‌ها را پیگیری می‌کنیم همچنین نتیجه گزارشات هر سه ماه یکبار در اختیار وزیر بهداشت قرار می‌گیرد.

*آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات حوزه غذا و دارو

وی در خصوص آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان در سازمان غذا و دارو، گفت: در حوزه غذا و دارو برمبنای صحبت‌های وزیر احتمال یکسری تخلفات وجود داشت که این موضوع با مراجع ذیربط در میان گذاشته شد و پس از رسیدگی به وضعیت عملکرد برخی از افراد اتهاماتی به آنها وارد شد.

حیدری افزود: هنوز جرم این افراد ثابت نشده است و مراجع قضایی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت در پایان گفت: اظهارنظر در این زمینه باید پس از احراز جرم از طریق مراجع قضایی صورت گیرد.