بین الملل سیاسی

وزیر خارجه عمان در سفر به ایران، حامل پیام‌ آمریکا و انگلیس نبود

شبکه المیادین به نقل از «منابع موثق» گزارش کرد که وزیر خارجه عمان در سفر به ایران حامل پیام‌ از جانب مشاور رئیس جمهور آمریکا یا دولت انگلیس نبود.

شبکه المیادین امروز یکشنبه، شایعات درباره اینکه وزیر امور خارجه عمان در سفر به ایران حامل پیام طرف آمریکایی و انگلیسی بود، تکذیب کرد. 

این شبکه لبنانی به نقل از منابعی که آنان را «موثق» نامید،  اخبار مربوط به اینکه «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان حامل پیامی از جانب آمریکا و انگلیس بود، رد کرد.

المیادین افزود: بن علوی حامل هیچ پیامی از جانب جارد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دولت ایران نبود. 

وزیر امور خارجه عمان ظهر دیروز شنبه برای دومین بار ظرف دو ماه گذشته به تهران آمد و با همتای ایرانی دیدار کرد. بار گذشته، بن علوی سی‌اُم اردیبهشت ماه به ایران سفر کرده بود.

وزارت خارجه عمان پیش از این در بیانیه‌ای با اعلام خبر سفر بن علوی به تهران عنوان کرد که این سفر در راستای روابط دوجانبه و رایزنی مستمر دو کشور به خصوص درباره تحولات اخیر منطقه صورت می‌گیرد.

بن علوی دومین مقام منطقه‌ای است که ظرف روزهای اخیر به تهران آمد. دوشنبه ۳۱ تیر ماه نیز «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در سفری چند ساعته به تهران آمد و با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.