بین الملل

حمایت سناتور دموکرات ارشد از آغاز روند استیضاح ترامپ

نفر سوم حزب دموکرات آمریکا با اشاره به نتایج گزارش بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، از آغاز روند استیضاح ترامپ حمایت کرد.

«پتی مورای» سناتور ارشد دموکرات‌ها و کسی که از وی به عنوان نفر سوم حزب دموکرات یاد می‌شود، خواستار آغاز روند استیضاح ترامپ شد.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «من با هم حزبی‌هایم موافق هستم. با توجه به شدت تهدیدات بالقوه‌ای که برای دموکراسی ما که در گزارش مولر،‌بازپرس ویژه اشاره شده، وجو دارد، کاملا واضح است که مجلس نمایندگان آمریکا باید این روند را آغاز کند که آیا اقدام رئیس جمهور نیازمند استیضاح بوده است.»

پس از آنکه مولر در مجلس نمایندگان آمریکا برای ادای توضیحات درباره گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای خود حاضر شد، تعداد نمایندگانی که خواستار آغاز روند استیضاح ترامپ شده‌اند افزایش یافته است.

با پیوستن چندین نماینده از ایالت واشنگتن، تعداد نمایندگان مجلس آمریکا که خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند به ۱۱۰ نفر رسیده است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنان در برابر استیضاح ترامپ مقاومت می‌کند و رویکرد خود درباره آن را پس از حضور مولر در کنگره نیز تغییر نداده است.

البته پلوسی جمعه گذشته در کنفرانس خبری گفت که هیچ مشکلی با این موضوع ندارد که دموکرات‌ها به صورت شخصی خواستار استیضاح ترامپ شوند.