سیاسی

قدرت دفاعی کشور محصول مطالبه رهبر انقلاب است

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت جمهوری اسلامی را محصول تلاش شبانه‌روزی نیروهای انقلابی و جهادی دانست و گفت: رهبر انقلاب اسلامی به‌صورت روزانه و هفتگی توانمندی قدرت دفاعی کشور را مطالبه داشتند و قدرت نظامی و دفاعی امروز کشور محصول همین مطالبه‌گری‌ها است.

سردار رمضان شریف صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در داخل کشور با یک مشکل اساسی در خصوص رسانه‌ها مواجه هستیم و آن این است هنوز چند مفهوم اولیه را راجع به رسانه‌ها به رسمیت نشناخته و یا به آن اعتقاد قوی نداریم.

وی افزود: باید باور کنیم رسانه‌ها صاحب دارند و هر پیامی که از ناحیه رسانه‌ها صادر می‌شود برای تحقق هدفی است که صاحب رسانه هدف‌گذاری کرده است.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر این چند نکته را در کشور جا بیندازیم بخش عمده‌ای از رسانه‌های غربی دچار شک و تردید می‌شود.

شریف با بیان اینکه در دنیای امروز باید سواد رسانه‌ای را بالا ببریم، تصریح کرد: زیرا این مهم به ما کمک می‌کند وقتی پیامی منتشر می‌شود بتوانیم آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

وی عنوان داشت: سازمان علمی فرهنگی یونسکو چند سال قبل متنی منتشر کرده و گفت در مطالعه‌ای که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آدم باسواد به کسی می‌گوییم که پنج مؤلفه برقراری روابط عاطفی با خانواده، ارتباط با محیط اطراف، داشتن سواد مالی، سواد رسانه‌ای و سواد کلاسیک را داشته باشد.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کارکرد رسانه‌ها در جوامع کنونی، تصریح کرد: در جوامع کنونی با رسانه‌ها عملیات انجام می‌دهند، یعنی با تولید و انتشار خبر، نه آگاهی‌بخشی بلکه تعیین و تغییر رفتار می‌کنند.

شریف با اشاره به کارکرد رسانه‌ها در سطح جامعه، گفت: رسانه‌ها قادر هستند با سرعت دارایی ارزشمند و قدرتمند یک ملت را به غایت ضعیف و نداشته‌های خود را فوق‌العاده قدرتمند نشان دهند.

وی بحرانی نشان دادن شرایط فعلی و سیاه نشان دادن شرایط آینده از اهداف رسانه‌های دشمن در شرایط فعلی ذکر و بیان داشت: باید باور کنیم دشمن ضعیف هیچ‌چیزی از خود ندارد و رو به افول است.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین کرد: دشمن هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل و بسیاری از مردم این سرزمین را به خاک و خون کشید، اما دستاورد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فوق‌العاده عظیم‌تر و الهام‌بخش‌تر از چیزی بوده که نشان داده شده است.

شریف با بیان اینکه هر اتفاقی افتاد شک نکنید برنده نهایی ملت ایران است، تصریح کرد: ایمان، اراده، انگیزه و قدرتی که در طول چهل سال با تجربیات متعدد به‌دست‌آمده سبب پیروزی جمهوری اسلامی بر دشمنان شده است.

وی خطاب به دشمنان و دست‌درازی آن‌ها به خاک ایران اسلامی، مطرح کرد: دشمن بداند این ملت دچار غافلگیری مجدد مثل جنگ تحمیلی نخواهد شد، زیرا بیش از ۳۰ سال بعد از جنگ فرصت داشتیم تولید قدرت کرده و در مقابل دشمن از خود حفاظت کنیم.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت جمهوری اسلامی را محصول تلاش شبانه‌روزی نیروهای انقلابی و جهادی دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی به‌صورت روزانه و هفتگی توانمندی قدرت دفاعی کشور را مطالبه داشتند و قدرت نظامی و دفاعی امروز کشور محصول همین مطالبه‌گری‌ها است.

شریف با تأکید بر اینکه دشمن چشمه کوچکی از قدرت دفاعی ایران را دید و اگر خطا کند قدرت نظام اسلامی را خواهد دید، تبیین کرد: کاش صداوسیما تصاویر تصرف کشتی نفتکش را نشان می‌داد و همه مردم با این قدرت دفاعی کشور آشنا می‌شدند.

وی با بیان اینکه اگر قرار بود دشمنان با تصویرسازی و رسانه بر جمهوری اسلامی غالب شوند خیلی زودتر باید اتفاق می‌افتاد، اضافه کرد: بحث ما با آمریکایی‌ها بحث امروز و دیروز نیست، بلکه چهل سال است این هماورد در عرصه‌های مختلف وجود داشته و برنده همه این‌ها نیز جمهوری اسلامی بوده است.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ترامپ فکر می‌کند می‌تواند از انقطاع نسلی بهره ببرد، خطاب به آمریکا متذکر شد: فرزندان ملت انسان‌های باهوش بوده و به‌سرعت دست دشمن را می‌خوانند لذا این انقطاع نسلی را جدی نگیرید.

شریف با اعلام اینکه جمهوری اسلامی قدرتی را از خود نشان داده که زبانزد عام و خاص است، تبیین کرد: امروز دلیل عظمت نظام جمهوری اسلامی، قدرت پیام انقلاب اسلامی است که به هر گوش شنوایی برسد آن را جذب و با فطرت انسان‌ها تطابق دارد.

وی بر لزوم بازخوانی دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی تأکید و تصریح کرد: ملت ایران باید این تاریخ چهل‌ساله را بدانند و بفهمند فاصله ما با دشمن چقدر است.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فاصله بسیار زیاد کشور ایران و آمریکا، گفت: فاصله زیادی بین ما و آمریکایی‌ها نسبت به اوایل انقلاب ایجاد شده به گونه‌ای که فاصله کشور ایران صعودی و آمریکا نزولی بوده است.

شریف با اشاره به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: یک وحدت ملی جهت حمایت مردم از سپاه پاسداران شکل و ملت به عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن پی برده و انشاءالله مسؤولان سپاه هم قدر این حمایت را بدانند.

وی با اشاره به اینکه ما به زدن پهپاد آمریکا افتخار نمی‌کنیم چون جزو وظایف ما بوده، اضافه کرد: سپاه پاسداران برای دستاوردهای انقلاب و مهم‌ترین دستاورد انقلاب آزادی استقلال و شرف احیا شده است.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین کرد: سپاه پاسداران وظایف خود را در راستای حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی انجام داده و نخواهد گذاشت تدبیر رهبری بر زمین بماند، زیرا کار دشمن خبرسازی علیه سپاه است به‌طوری که از هر ۳۰ خبر دشمن ۲۵ خبر علیه سپاه است.

شریف عنوان داشت: امروز همه دنیا اعتراف می‌کند که الهامات جمهوری اسلامی در شامات و عراق تحقق یافته که این مهم برگرفته از نعمت وجود رهبری آگاه و شجاع است که در دل همه ملت قرار دارد که این موضوع را آمریکایی‌ها نمی‌توانند بفهمند.

وی با بیان اینکه دشمن تجهیزات بدی ندارد ولی از شجاعت و قدرت کافی برخوردار نیست، بیان داشت: پیچیده‌ترین و مجهزترین پهپاد آمریکایی‌ها نیز نمی‌تواند از تیررس سپاه عبور کند.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مؤلفه قدرت افکار عمومی بسیار مهم بوده و اهمیت دارد، عنوان کرد: رسانه‌های غربی افکار عمومی را مجاب کردند که هر چه سریع‌تر باید صدام و تسلیحات نظامی او را از بین برد، اما بعد از سقوط صدام همین رسانه‌ها هیچ مستنداتی را نشان ندادند و با تولید افکار مختلف ذهن‌ها را از این موضوع اصلی منحرف کردند.

شریف سواد رسانه‌ای را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت جهانی دانست و با اشاره به قدرت رسانه‌ای دشمن، تصریح کرد: شروع فتنه ۸۸ را رسانه بی‌بی‌سی زد.

وی با بیان اینکه رسانه قادر است از جامعه عملیات میدانی و اجرایی را مطالبه کند، افزود: رسانه‌های امروز مؤلفه‌های اصلی اعمال قدرت محسوب می‌شوند که قبل از عملیات نظامی می‌تواند عملیات ضربه زدن به ذهن را انجام دهند و عملیات نظامی در مرحله آخر قرار دارد.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دشمن دست از تحریم بردارد باید قدرت‌نمایی خود را به رخ دشمن بکشیم، تبیین کرد: مسؤولان هوشمند جمهوری اسلامی باید از فرصت تحریم‌ها به‌خوبی استفاده کنند.

شریف با اشاره به گوشه‌ای از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، مطرح کرد: کشور ایران تا دو سال قبل واردکننده بنزین بود و دشمن همواره از این طریق ما را تهدید می‌کرد اما یک اراده از طرف سپاه شکل گرفته و با یک حرکت جهادی و انقلابی توانست کاری انجام دهد که از واردات بنزین بی‌نیاز و وارد بازار صادرات بنزین شویم.