اقتصادی

اصرار مجدد احمد توکلی بر ادعای باج خواهی مدران خودروساز

احمد توکلی با اشاره به باج خواهی‌های مدیران ایران خودرو و سایپا گفت: وزارت صنعت نباید اجازه می داد چنین اتفاقاتی بیفتاد. ولی حالا که من سرنخ به آنان داده ام، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه موضوع را رسیدگی و برخورد کنند.

اصرار احمد توکلی بر باج دادن مدیران ایران خودرو و سایپا/ سرنخ را دادم، حالا وزارت اطلاعات و سپاه بررسی کنند

احمد توکلی عضو مجمع مصلحت تشخیص نظام، چندی پیش افشاگری درباره باج دادن مدیران خودروسازی به برخی نمایندگان کرده و گفته بود:

اظهارات توکلی با واکنش هایی همراه شد و خواستار ارائه اسناد از سوی وی شدند. درخواستی که این نماینده سابق مجلس به آن واکنش نشان داد و با اشاره به اینکه ارائه اسناد مربوط به باج دهی مدیران دو شرکت ایران خودرو و سایپا برعهده من نیست، گفت: وزارت اطلاعات بایستی اقدام کند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت نباید اجازه می داد چنین اتفاقاتی بیفتاد. ولی حالا که من سرنخ به آنان داده ام، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه موضوع را رسیدگی و برخورد کند. من هشدار دادم که این اتفاق انجام می شود. متاسفانه در این خصوص برخی از دستگاه کوتاهی کرده اند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی موظف هستند که موضوع را بررسی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی برخی از مدیران وزارت صنعت عضو هیئت مدیره شرکت های تابعه ایران خودرو هستند، می توان انتظار نظارت را داشت، گفت: چاقو دست خود را نمی برد. در این خصوص باید سازمان های نظارتی مستقل، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه فعال شوند و موضوع را برای مردم روشن کنند. به بنده نیروهای مردمی داوطلب این موضوعات را اطلاع می دهند و وقتی که مطمئن می شوم اطلاع رسانی می کنم که در این مورد با اطمینان این موضوع را بیان کردم.