اقتصادی

توصیه های تخصصی صیدی به سهامداران خرد

سهامداران خرد و افرادی که تحلیل چندانی در مورد بازار سهام ندارند بهتر است از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد معاملات بازار سهام شوند زیرا در این زمینه بازدهی معقولی عاید سرمایه گذاران خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، «حجت اله صیدی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا سهامداران را مورد خطاب قرار داد و گفت: در سهامداری خرد دو توصیه وجود دارد؛ در ابتدا سهامداران باید با دید بلندمدت وارد بازار سرمایه شوند و نباید به هیچ عنوان خرید و فروش روزانه را ملاک سرمایه‌گذاری موفق قرار دهند.
وی در این خصوص با بیان اینکه گاهی سهامداران تحت تاثیر نوسانات موجود در بورس اقدام به خرید و فروش سهام به صورت هیجانی در بازار سرمایه می کنند، گفت: فعالان بازار باید به طور حتم با دید بلندمدت وارد بازار سرمایه شوند و با صبر و حوصله نسبت به معاملات مدنظر تصمیم گیری کنند، فقط در این شرایط است که می‌توانند در انتظار افزایش میزان بازدهی از طریق سرمایه‌گذاری در بورس باشند. 
به گفته وی، نگاه بنیادی به سهم موردنظر در کنار اطلاعات کامل بنیادی می تواند در افزایش بازدهی سرمایه گذاری سهامداران تاثیرگذار باشد.
صیدی خاطرنشان کرد: گاهی شایعات بر اطلاعات واقعی شرکت ها غلبه می کند و سهامداران خرد بدون کسب اطلاعات به سمت شرکت هایی که از هیجان بالایی برخوردارند هجوم می‌برند.
مدیر عامل بانک صادرات گفت: علاوه بر این، افرادی که تحلیل چندانی در مورد سهام ندارند بهتر است به سمت صندوق های سرمایه گذاری که نسبت به بازار سهام از ریسک کمتری برخوردارند، پیش روند زیرا در این زمینه بازدهی معقولی عاید سرمایه گذاران خواهد شد.
وی با اشاره به نقش صنعت بانکداری در بورس افزود: این صنعت در بورس از نقش های مختلفی برخوردار است؛ از جمله اینکه بسیاری از بانک‌ها خود به عنوان شرکت بورسی محسوب می‌شوند و سهام آنها در اختیار سهامداران قرار دارد.
صیدی با بیان اینکه بانک‌ها پشتیبان معاملات بورسی هستند، گفت: با توجه به اینکه کارگزاران در سیستم بانکی از حساب برخوردارند، بنابر این بانک‌ها به کارگزاران اعتبار می دهند. علاوه بر این، بانک‌ها به منظور راحتی سهامداران، خرید و فروش آنلاین و معاملات سیستمی را در نظر گرفتند تا خود سهامدار بتوانند به راحتی اقدام به خرید و فروش سهام مدنظر خود کند.
مدیر عامل بانک صادرات بر وجود تعامل مابین سیاست های پولی و مالی با بورس تاکید و بیان کرد: نرخ سود بانکی تعریف‌کننده نرخ بازدهی بدون ریسک است که این موضوع می‌تواند مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران، خریداران و فروشندگان سهام در بورس محسوب شود.