بین الملل

کمین حوثی ها در درون خاک سعودی دامن انها را گرفت

صبح امروز (پنجشنبه) شمار زیادی از نظامیان سعودی در کمین ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان «نجران» به دام افتادند و چندین تن از آنان کشته شدند.

بر اساس گزارش شبکه خبری “المسیره” یمن، چندین نظامی سعودی به همراه شماری دیگر از مزدوران خارجی با یک خودرو زره پوش از سمت استان نجران در عربستان به سوی یمن در حرکت بودند که در تله انفجاری نیروهای یمنی افتادند.
به نوشته المسیره شمار زیادی از آنان کشته شدند اما هنوز جزییاتی از تعداد کشته ها منتشر نشده است.

همچنین ساعاتی پیش از این عملیات، پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک پهپاد جاسوسی متعلق به ارتش عربستان سعودی را در منطقه «السدیس» در نجران سرنگون کردند.

درگیری در جیزان و انهدام یک تانک ابرامز
همزمان با تلفات ارتش عربستان در استان نجران، شماری از مزدوران با قصد پیشروی به سوی “کوهستان الدود” در استان جیزان (این منطقه در کنترل نیروهای یمنی است) حرکت کردند که یمنی ها این حمله را دفع کرده و تعدادی از تجهیزات آنان از جمله یک عدد تانک “ابرامز” را منهدم کردند.
روز گذشته نیز تک تیراندازان یمنی در همین منطقه،  ۵ نظامی سعودی را از پای درآوردند.

سازمان هواپیمایی یمن از ابتدای جنگ ۳ میلیادر دلار خسارت دیده است
“زکریا الشامی” وزیر حمل و نقل یمن در دولت نجات ملی (انصارالله) امروز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت سومین سالروز محاصره هوایی یمن گفت: سازمان هواپیمایی یمن از ابتدای تجاوز کشورهای عربی به یمن بیش از ۳ میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار خسارت دیده است.
وی افزود: در طول سه سال محاصره فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف متجاوز به یمن بیش از ۴ میلیون یمنی ساکن خارج نتوانسته اند خانواده های خود در کشورشان را ملاقات کنند.
وی اضاف کرد: همچنین ۱۰ درصد از بیماران در استان های شمالی و پایتخت قبل از رسیدن به فرودگاه های عدن و سیئون (در کنترل نیروهای متجازوین) به علت مسافت زیاد در مسیر از دست می روند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده اند.
هفتم تیرماه ۹۸ منابع خبری اعلام کردند که امارات تصمیم گرفته است بخش بزرگی از نظامیان خود را از یمن خارج کند.
نکته جالب و قابل توجه در این است که عبدربه منصور هادی چند وقت پیش در فراری دوباره از عربستان به آمریکا رفت و از تمامی مسئولیت‌های خود استعفای مجدد داد؛ دلیل حمله عربستان و امارات برای حمله به یمن بازگرداندن منصور هادی به قدرت بود، که با فرار وی به آمریکا دیگر دلیلی برای ادامه تجاوز عربستان، امارات و متحدانش به یمن باقی نمی‌ماند، اما  بمباران یمنی ها توسط ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان همچنان ادامه دارد.