اقتصادی

پرداخت ۶۱ هزار وام قرض الحسنه در فصل بهار/ بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران در بهار سال جاری ١١٢ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت کرد

وام‌های قرض‌الحسنه اعطایی بانک صادرات ایران در سه ماهه ابتدای سال ٩٨ با پرداخت ٦١ هزار فقره وام، به ١١٢ هزار میلیارد ریال رسید.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در سه ماهه اول سال ٩٨ حدود ٦١ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش نزدیک به ١١٢ هزار میلیارد ریال برای حمایت از بخش‌های مختلف جامعه از قبیل ازدواج، مشاغل خانگی و… تخصیص داده است.
این بانک برای توسعه اشتغال و حمایت از کارآفرینی طی سه ماه نخست سال جاری، هزار و ٩١٩ فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به ارزش ٢٨٩ میلیارد ریال اختصاص داد.
بانک صادرات ایران همچنین طی سه ماهه اول سال جاری با اعطای ٨ هزار و ٨٧٦ فقره وام به ارزش بالغ بر دو هزار و ٩٢٤ میلیارد ریال برای حمایت از مسکن اقشار ویژه (خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران)، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، نوسازی بافت‌های فرسوده، حوادث قهری و احداث حمام در مناطق کمتر توسعه یافته روستاهای کشور تخصیص داده است.
در همین راستا، این بانک با هدف ترغیب و تسهیل شرایط ازدواج در بین جوانان و در راستای عمل به تکالیف اجتماعی خود، با تخصیص حدود ٨ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه در سه‌ماهه اول سال ٩٨،  سهم قابل توجهی را در تسهیل شرایط ازدواج متقاضیان برعهده داشته به نحوی‌که در این مدت،  زمینه ازدواج بیش از ٢٤ هزار نفر از جوانان در سراسر کشور را سرعت بخشید.
اعطای وام قرض‌الحسنه برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط در مدت مورد اشاره نیز از جمله برنامه‌های عملیاتی شده بانک صادرات ایران بوده به نحوی‌که در این مدت، ٢٥ هزار و ٦٤٤ بنگاه اقتصادی از بیش از ٧٩ هزار و ٤٦٥ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه استفاده کرده اند.
تامین مالی قرض‌الحسنه حوادث قهری از جمله زلزله غرب کشور و مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر نیز از جمله مواردی است که از محل منابع قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران تامین می‌شود.
این بانک در مجموع از ابتدای سال ٩٧ تا پایان خرداد ٩٨، بیش از ٣٥٨ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بالغ بر ٤٠٢ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مذکور اعطا کرده است.