استانی

افتتاح ۱۷۷ طرح مخابراتی در مازندران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز پنجشنبه و در ششمین روز از هفته دولت به صورت ویدئو کنفرانسی از نوشهر، ۱۷۷ طرح مخابراتی و ارتباطی مازندران را افتتاح کرد.

محمد جواد آذری جهرمی این طرح ها را بیش از یکهزار و ۷۷۰ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شد، پیش از نشست اقتصاد مقاومتی مازندران در نوشهر و با حضور استاندار ، معاونین استانداری و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان افتتاح کرد.

وزیر ارتباطات هنگام افتتاح این طرح ها، بر ضرورت پوشش کامل تلفن همراه در جاده های استان مازندران بویژه در مناطق کوهستانی تاکید کرد و گفت : باید هر چه سریع تر نسبت به نصب کابل های فیبرنوری در روستاهایی که کابل های آنها به سرقت رفته، اقدام شود.

وی همچنین دستور داد که تا پایان مهر ماه امسال روستاهایی که دکل بی تی اس ندارند، نسبت به نصب این دکل اقدام شود.

وزیر ارتباطات پروژه های مخابراتی در چهار روستا میان لات رامسر،پلتان تنکابن، براسرای عباس آباد و فیروزجا بابل را به صورت پایلوت در ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.

مدیر مخابرات منطقه مازندران در این مراسم گفت: این چهار روستای به همراه ۱۷ روستای دیگر که کابل شبکه ارتباطاتی آنها فرسوده و یا سرقتی بودند با ۸۵ کیلومتر فیبرنوری و ظرفیت سازی فیبرنوری اف تی تی اچ FTTH با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شدند.

رسول علی اصغرپور افزود: امروز همزمان ۱۶۸ سایت دبلیو ال ال wll روستایی به بی تی اس bts همراه اول که قابلیت ارائه اینترنت نیز دارد، تبدیل شد.

وی هزینه اجرای این طرح ها را هم یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که از جمله این پروژه ها ۱۵ کیلومتر فیبرنوری در بخش بلده نور و ۱۵ کیلومتر نیز در بخش کجور نوشهر است.

در این مراسم همچنین ۱۷۷ سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه، احداث یک سایت ای تی یی LTE، اتصال ۲۴۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات، برقراری رومینگ همراه اول و ایرانسل در تمامی روستاهای دارای پوشش استان، نصب و راه اندازی سیستم های دبلیو دی ام WDM نوری و ، راه اندازی سوئیچ مرکزی نوری و سیستم های سوئیچ دسترسی نوری از طرح هایی بود که به بهره بردرای رسید.