استانی

سالانه سه هزار روستای کشور گازرسانی می شوند

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز کشور گفت:سالانه سه هزار روستای کشور گازرسانی می شوند.

روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح بزرگ گازرسانی به روستاهای بخش الوار گرمسیری اندیمشک افزود:این خدمات در راستای محرومیت زدایی و برخورداری مناطق روستایی از نعمت گاز انجام می شوند.
وی اظهار داشت:تامین نفت و گاز برای مناطق روستایی مشقت آور است و با تحقق طرح های گازرسانی ، بستر توسعه این مناطق فراهم می گردد.


وی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های ملی گفت: نیروی انسانی و نعمت گاز و انرژی از مهمترین سرمایه های کشور هستند که باید به نحو شایسته در راستای توسعه کشور مورد استفاده قرار گیرند.
 تربتی افزود:در کشوری که گاز داریم مردم نباید برای تامین گاز دچار زحمت شوند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای خطوط گاز برای مناطق محروم یک افتخار است و تلاش می شوند در مناطق محروم کشور این زمینه طرح ها با شتاب اجرایی شوند.


وی طرح بزرگ گازرسانی به روستاهای بخش الوار گرمسیری را از طرح های مهم کشوری دانست و افزود: با وجود عبور خط لوله گاز از اراضی ،املاک و مزارع مردم ، به خوبی شاهد همراهی و همکاری ساکنان بودیم که آنها قدردانی ویژه می کنم.


وی با گرامیداشت هفته دولت از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دولتمردان بزرگ یاد کرد و افزود: راه و هدف این شهدای والامقام باید سرلوحه همه ما باشد تا با پیروی از منش آنها به اهداف والا دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم گفت:در زمان کلنگ زنی، این پروژه قرار بود در دهه فجر ۹۸ افتتاح شود اما با همت وزیر نفت ، مسئولان کشوری ، استانی و محلی این پروژه ۶ ماه زودتر بهره برداری شد.


فریدون حسنوند افزود:گازرسانی به روستاهای بخش الوار یکی از سخت ترین پروژه ها بود زیرا مسیر صعب العبور  و بافت سنگلاخی منطقه ،اجرای طرح را سخت کرده بود.


وی با تقدیر از زحمات فرماندار اندیمشک و بخشدار الوار افزود: با وجود این مشکلات ،با همدلی و اراده در روند اجرای این پروره بسیار بزرگ  تسریع شد ضمن اینکه همکاری مردم منطقه یکی از مهمترین عوامل تسریع در پروژه بود.


نماینده مردم اندیمشک افزود: امروز سه مدرسه هم با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد و این طرح ها نشان می دهد در نظام اسلامی در همه زمینه ها شاهد توسعه زیرساخت ها هستیم.
وی بیان کرد: گاز ،برق، آب،راه ،امنیت و گردشگری در برنامه ما برای رفع مشکلات مردم هستند و این روند خدمات رسانی ادامه دارد.
وی در بخش دیگری با اشاره به تلاش برای اجرای طرح های مختلف در همه مناطق کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۹۸ ، ۲۰۰ روستای خوزستان گازرسانی می شوند.
وی گفت:در طول سه سال کل روستاهای خوزستان گازرسانی خواهند شد ضمن اینکه در کشور هم همین موضوع پیگیری می شود.

فرماندار اندیمشک هم گفت: از اهالی بخش الوار که برای عبور لوله گاز نهایت همکاری را داشتند تقدیر می کنم.
پیمان جهانگیری افزود : عبور خط گاز از مزارع و املاک ساکنان اگرچه سبب بروز مشکلاتی برای آنها شد اما این عزیزان با همدلی و همکاری ستودنی خود سبب تسریع در روند احرای طرح شدند.
وی افزود:دغدغه اصلی ما محرومیت زدایی است و این طرح نقش مهمی در زدودن محرومیت این منطقه دارد، مدت کوتاه اجرای این پروژه با این حجم گسترد، نشان دهنده تلاش فراوان برای توسعه مناطق مختلف شهرستان است .


فرماندار اندیمشک افزود : با اجرای گازرسانی به روستاهای الوار گرمسیری  ، ساکنان دیگر مشکل تامین سوخت برای فصل سرما نخواهند داشت.
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان هم گفت:این طرح در اواخر سال ۹۷ با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در دو بخش اجرا گردید.
عبدالله ابول پور افزود: حجم شبکه گذاری در مدت زمان بسیار کوتاه اجرای این طرح در واقع یک رکورد برای گاز استان و حتی شاید کشور باشد.


وی گفت:مسیر سنگلاخی و صعب العبور بود که برای انشعابات هم با وسایل سنگین کار شد .
 وی با قدردانی از تلاش همه مسئولین اندیمشک و مردم منطقه گفت: با این طرح سطح گازرسانی و بهره مندی از گاز در الوار و اندیمشک به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایرنا در این طرح ۱۵۵ هزار متر شبکه گذاری شده و طرح در ۲ فاز اجرا گردید، یک هزار و ۴۲۰ انشعاب در این طرح اجرا شد که ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار از مزایای گاز برخوردار شده اند.

بخش الوار گرمسیری اندیمشک ۱۷۸ روستا دارد.